۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۵۷۷۰۲۴

فلسطین ۵ هزار جلد کتاب به عراق اهداء کرد

دولت فلسطین به منظور حمایت فرهنگی از دولت عراق، ۵ هزار جلد کتاب به دانشگاه موصل عراق که بعد از حمله داعش تخریب شده بود اهداء کرد.
دانشگاه الموصل عراق

 به گزارش خبرگزاری رسا، دولت فلسطین در حالی که خود با مشکل کسری بودجه یک میلیاد دلاری مواجه است و به کمک‌های بین‌المللی وابسته است، برای بازسازی کتابخانه دانشگاه موصل عراق که در اثر حمله داعش تخریب شده بود، 5 هزار عنوان کتاب به این کشور اهدا کرد.

کتابخانه مرکزی دانشگاه موصل که هزاران کتاب و نسخه خطی نادر و مهم را در خود جای داده بود بعد از حمله بی‌رحمانه داعش به آتش کشیده شد و به طور کامل از بین رفت.

فعالان عرصه فرهنگی در خلال عملیات آزادسازی موصل توسط نیروهای دولتی عراق که از ماه اکتبر 2016 آغاز شد و تا ماه جولای 2017 ادامه داشت کمپینی‌ برای اهدای کتاب به نفع کتابخانه دانشگاه موصل و کتابخانه مرکزی شهر به راه انداختند و هم‌زمان کمیته اطلاعات و فرهنگ  مجلس عراق در این راستا اقدام مشابهی در سطح بین‌المللی انجام داد و تاکنون هزاران کتاب از کشورهایی چون استرالیا، اروپا و ایالت متحده امریکا به دانشگاه موصل رسیده است.

دور اول کمک‌های فلسطین 5 هزار عنوان کتاب بوده که نیمی از آن‌ها کمک‌های مردمی بوده و نیمی دیگر از سوی موسسات رسمی و انجمن‌های ملی و کتاب‌خانه‌ها و از طریق انجمن دوستی فلسطینی-عراقی به کتابخانه دانشگاه موصل اهداء شده است.

انجمن دوستی فلسطینی-عراقی در سال 2017 به منظور تقویت و رشد روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور در رام‌الله تاسیس شد.

فلسطین یکی از اهداف خود را از این اقدام، مبارزه با تروریسم خوانده و اعلام کرد: «هر جا تروریسم وجود دارد ما بر ضد آن شورش خواهیم کرد و در پی آن هستیم تا همان‌طور که عراقی‌ها توانستند دست داعش را از منطقه‌شان کوتاه کنند، ما هم بتوانیم به اشغال سرزمینمان از سوی رژیم غاصب اسرائیل خاتمه دهیم.»

رولا اشتیه، رئیس انجمن دوستی فلسطین و عراق در این باره گفت:«پیام ملت فلسطین به ملت عراق و جهانیان از طریق این اقدام آن بود که ملت فلسطین با همه رنجی که از اشغال سرزمین‌هایشان می‌برند و نیاز مستمرشان به کمک‌های بین‌المللی، هر زمان که توانایی آن را داشته باشد از هیچ تلاشی برای کمک به دیگران فروگذار نخواهد کرد.»/۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات