۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۰۰۷
خطیب نماز جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از نگاه سطحی و ظاهری به واقعه عظیم عاشورا

خطیب نماز جمعه ساری بر ضرورت پرهیز جدی از نگاه سطحی به مسأله عاشورا و کربلا تأکید کرد و گفت: بازخوانی واقعه عظیم عاشورا باید به دور از سیاسی گری و نگاه ظاهری باشد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، خطیب جمعه ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: راه نجات از طریق شناخت و پناه بردن به امام حسین (ع) سریع‌تر است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عاشورا و مصیبت عاشورا در دنیا نمونه و نظیر ندارد، افزود: سید و سالار شهیدان در روز عاشورا صحنه ای را رقم زدند که عرشیان و فرشیان از آدم تا خاتم بر او آفرین گفتند.

خطیب نماز جمعه مرکز استان همچنین از عاشورا به عنوان بزرگترین شعائر الهی در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: این حادثه بزرگ و تاریخی موجب احیاء غدیر شد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که حادثه بزرگ و تاریخی کربلا کل تاریخ بشریت را درنوردید و به خود اختصاص داد، بیان داشت: مجاهدت و جانفشانی سید و سالار شهیدان در روز عاشورا هستی را تا قیام حضرت مهدی (عج) معطوف خود ساخت.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بازخوانی قیام عاشورا در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: باید آرمان هاو  ارزش های عاشورایی بیش از پیش در جامعه امروز تبیین و گسترش یابد.

خطیب نماز جمعه ساری بر ضرورت پرهیز جدی از نگاه سطحی به مسأله عاشورا و کربلا تأکید کرد و گفت: بازخوانی واقعه عظیم عاشورا باید به دور از سیاسی گری و نگاه ظاهری باشد.

وی با بیان این که نباید اهل بیت(ع) را فدا گریه های ظاهری کنیم، خاطرنشان کرد: باید سیره عملی این شخصیت های بزرگ و تاریخ ساز جهان بیش از پیش در منش، رفتار، کردار و اعمال ما نمایان شود.

حجت الاسلام یوسف پور بر ضرورت نگاه محتوایی به مسأله عاشورا تأکید کرد و گفت: از عزاداری‌های بدون محتوا، اشعار من در آوردی، چادرزنی‌های بی‌مورد، عزاداری‌هایی که توهین به عاشورا است باید به شدت پرهیز شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدامات ظاهری در موضوع نهضت امام حسین(ع) ما را از فرهنگ عظیم عاشورایی دور خواهد کرد، بیان داشت: باید همه برنامه های ماه محرم و صفر با محتوای مناسب همراه باشد.

وی در ادامه سخنان خود از امام حسین(ع) به عنوان شهید راه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: باید این مسأله مهم که مورد تذکر و توجه دین بوده بیش از پیش در جامعه اسلامی مورد تبیین و بررسی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر موجب گسترش فساد اخلاقی، از بین رفتن حیا و همچنین حرمت ها در جامعه می شود، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت و گسترش این سنت ارزشمند دینی بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز قیام تاریخی هفدهم شهریور ماه اشاره کرد و با بیان این که این روز به عنوان جمعه سیه معروف است، گفت: باید نسل جوان بیش از پیش با چنین حوادثی در تاریخ نهضت انقلاب آشنا شوند.

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رفع مشکلات مردم در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه همه مسؤولان است که دغدغه های رهبری در این خصوص را رفع کنند.

وی با بیان این که متأسفانه شرایط امروز کشور جو ناامیدی را در میان مردم افزایش می دهد، افزود: نباید دنبال بزرگ و علم کردن ضعف‌ها باشم زیرا دشمن وارد عمل و سوءاستفاده می‌شود.

خطیب جمعه ساری با تأکید بر این که نباید برخی ها با اظهارات خود آب در آسیاب دشمن بریزند، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین نیاز کشور وحدت و همبستگی با محوریت رهبری انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که خالی کردن پشت دولت و دعوا کردن و کار موازی ایجاد کردن صحیح نیست، تصریح کرد: امروز باید از همه ظرفیت های موجود جهت رفع مشکلات کشور با وحدت و همدلی بهره گرفت./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات