۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۹۴۸

یادداشتک | بحران پوشکی

تردیدی نیست که عواملی عامدانه اوضاع گرانی را برای کشور درست کرده‌اند تا مردم را نسبت به خیلی مسائل از جمله ارزش‌های دینی و اصل نظام بدبین کنند.
پوشک گرانی

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، شرایط اقتصادی این روزهای کشور بسیار نابسامان و پر تلاطم است که اقشار مختلف مردم تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته‌اند . این که قیمت‌ها افسار گسیخته بالا رفته و بعضی اقلام  ضروری کمیاب شده یک طرف، از آن بدتر عدم  ثبوت قیمت‌ها و افزایش روزانه یا بعضا ساعتی اجناس مصیبتی بیشتر است که گریابنگیر ملت شده است.

تردیدی نیست که عواملی عامدانه چنین اوضاعی را برای کشور درست کرده‌اند تا مردم را نسبت به خیلی مسائل از جمله ارزشهای دینی و اصل نظام بدبین کنند.

بدون شک سوء مدیریت و ناتوانی دولت عامل اصلی این مشکلات است و در واقع مقصر اصلی دولت است. این چیزی نیست که هیچ عقل سالمی بخواهد منکر آن شود و مثل روز روشن استکه دولت یا نمی‌خواهد کار درستی انجام دهد و یا نمی‌تواند در هر دو صورت مسئول است و باید پاسخگو باشد. سیاست‌های غلط دولت در بحث ارز و سکه و ناکار آمدی بانک مرکزی مشهود است. همین اخیرا شاهد بودیم که رئیس جدید بانک مرکزی با صراحت اعلام کرد که رشد بیش از حد نقدینگی عامل این شرایط است و جالب است که گفت «اراده‌ای برای کاهش این نقدینگی نمی‌بینم!» حالا چه کسی  باید این شرایط را بهبود ببخشد خدا می‌داند. مسئولان مربوطه که یا در خواب غفلت هستند و یا خود را به خواب زده‌اند و رسما در حال خیانت کردن هستند!

البته مجلس هم در این باره بی تقصیر نیست. حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی که از بانیان اصلی سؤال از رئیس جمهور بود صراحتا این مطلب را بیان کرد و مجلس را نیز  در این باره به خاطر عدم رسیدگی به مشکلات اساسی مردم بی تقصیر ندانست.

در این مدت اخبار متعددی درباره احتکار اجناس مختلف در سراسر ایران منتشر شده که حقیقتا مایه تأسف فراوان است و نشان از بی‌رحمی، بی انصافی و بی‌دینی این محتکران  گرامی است!

اگر این افراد و جریان‌ها سر سوزنی به قیامت و حساب و کتاب ایمان داشتند مرتکب چنین ظلم آشکاری نمی‌شدند که با هیچ اصول انسانی سازگاری ندارد. اصول دینی پیشکش!

بحران پوشکی

یکی از چیزهایی که این روزها به یک معضل تبدیل شده و با گرانی وحشتناک و بعضا کمیابی همراه است پوشک است. پوشکی که روزی انواع و اقسام آن با شگردهای مختلف در رسانه ملی تبلیغ می‌شد امروز مایه عذاب خیلی از خانواده‌ها شده است.

همین یک قلم می‌تواند گویای این باشد که چه نقشه‌های شومی در پشت این جریانات است. قحطی و گرانی عجیب پوشک بی تردید خانواده هایی که هدف آنان فرزندآوری است را به چالش می کشد.

در ابتدای امر چه بسا پوشک یک چیز پیش پا افتاده به حساب بیاید ولی وقتی به قدری گران شود و خیلی‌ها قدرت خرید آن را نداشته باشند و یا اصلا در بازار پیدا نشود  آن موقع است که می‌فهمیم که چه وسیله کاربردی و مهمی است و نبود آن چه مشکلاتی را می‌تواند به وجود آورد. این واقعا مایه تأسف است که چنین مسائلی در کشور باشد که رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با دولتی‌‌ها صراحتا بحث پوشک را مطرح کنند. /999/پ۲۰۰/س

 بابک شکورزاده

 

 

ارسال نظرات