۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۷۶۹۲۶
آیت الله مکارم شیرازی:

انکار ولایت انسان را به سوی کفر می کشاند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براین که اصرار بر زیارت، اصرار بر حفظ مکتب است، گفت: مکتب اهل بیت(ع) در جهان در حال پیشروی است.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم افتتاحییه شبستان امام خمینی(ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با گرامیداشت یوم المباهله، این رخداد مهم را بیانگر حقانیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت گرامی ایشان دانست.

وی با استناد به آیه 67 سوره مائده، «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» ابراز داشت: بدون هیچ حدیث و روایتی همین آیه برای اثبات حقانیت شیعیان کافی است؛ خداوند در این آیه پیامی به پیامبر می‌دهد که سه ویژگی دارد؛ نخست اینکه ابلاغ این پیام هم‌سنگ رسالت است به حدی که اگر پیامبر این پیام را ابلاغ نمی‌کردند رسالت شان کامل نمی‌شد، دوم اینکه این پیام دشمنانی داشت که خداوند فرمود من تو را از گزند آنان حفظ می‌کنم و آخر مخالفت با این پیام است که مخالفت با آن برابر با کفر و مخالفت با اسلام است.

این مرجع تقلید با بیان این که انکار ولایت انسان را به سوی کفر می‌برد، ابراز داشت: شیعیان باید افتخار کنند که پیرو این مکتب هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که سند این مکتب در قرآن است، گفت: این مکتب را باید پاسداری کنید، خداوند این نعمت را به ما داده تا حافظ آن باشیم و خداوند این نعمت را بدون زحمت به ما داده باید قرآن را قدر بدانیم.

وی افزود: امروز اسلام در جهان در حال پیشروی است و این مکتب اهل بیت است که بر اساس عقلانیت این ویژگی پیشروی را دارد اما مکتب‌های دیگر که باعث سوزاندن انسان‌های بیگناه و کشته شدن زن و مرد بی‌دفاع می‌شود در دنیا خریداری ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم حفظ این مکتب را در گرو ساختن مساجد، مدارس علمیه، حفظ پیام این مکتب و کمک به نیازمندان دانست و تاکید کرد: ما باید پیروان این مکتب را یاری رسانیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که زیارت قبور ائمه و بستگان ایشان عاملی است که مکتب شیعه را زنده نگاه داشته است، عنوان کرد: اجتماع مردم در ایام عاشورا و پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد که این مکتب زنده است و عاملی برای شناخت و معرفی این مکتب است.

وی اصرار بر زیارت را اصرار بر حفظ مکتب دانست و گفت: اربعین و عاشورا از مهم ترین سرمایه های ما است، باید قدر آن را بدانیم و پاسدار آن باشیم. /۸۱۳/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات