۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۷۶۷۸۰
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

متولیان امر نماز بهترین الگو برای ترویج این فریضه الهی باشند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان بر تقویت امر نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: متولیان امر نماز باید در راستای ترویج نماز، خود بهترین الگو برای دیگران باشند.
حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی هرمزگان تاکید کرد: نگاه دبیران اقامه نماز دستگاه ها به عنوان متولیان امر نهادینه سازی فرهنگ نماز باید نسبت به این فریضه الهی علمی و تخصصی باشد.

وی با بیان اینکه برای تحقق هر جریانی نیازمند دو گفتمان «انسانی» و «اسلامی» هستیم، افزود: خواندن با اقامه نماز تفاوت بسیاری دارد و اقامه در ادبیات عرب به معنای دنبال کردن جریانی برای جریان دیگر است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه برای اقامه نماز به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیاز است، تصریح کرد: با تشکیل حکومت اسلامی، فضای گفتمان و تبلیغ برای نشر فرهنگ نماز متفاوت می شود.

وی با اذعان به اینکه تا انسانی فکر نکنیم نمی توانیم اسلامی عمل کنیم، عنوان کرد: برخی بدون تفکر انسانی، اسلامی عمل می کنند اما این نوع عمل، بُرد چندانی ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه نماز باید اثرگذار باشد، گفت: در حوزه نماز مشکل زیرساختی وجود دارد؛ نگاه به موضوعات اسلامی است اما انسانی نیست زیرا به اصل اهمیت می دهیم اما به اثر آن بی توجهیم.

وی به تشریح آسیب شناسی بحث نماز جماعت پرداخت و افزود: متاسفانه موضوع نماز جماعت(دستورالعمل، ارشاد و عمل) در خانواده ها تبیین نشده است.

حجت الاسلام میرزایی از نماز به عنوان مسأله ای عبادی، فرهنگی و اجتماعی نام برد و بیان کرد: اقامه نماز به این معناست که همیشه و در همه حال، در موضع گیری ها، اظهارنظرها و ... نماز همراه فرد باشد.

وی بر تقویت امر نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: متولیان امر نماز باید در راستای ترویج نماز، خود بهترین الگو برای دیگران باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان از «کنترل و مدیریت نفس»، «روشنگری و تبیین» و «توجه به زیر ساخت ها» به عنوان سه مسأله مهم در زمینه نهادینه سازی فرهنگ نماز یاد کرد و افزود: کسی که نماز می خواند باید ملزومات آن را نیز بپذیرد و این بهترین تعریف برای کنترل و مدیریت نفس است.

وی در توضیح روشنگری و تبیین، اظهار کرد: امام جماعت نباید تنها به خواندن نماز اکتفا کند بلکه بعد از نماز پنج دقیقه وقت خود را به پاسخگویی به پرسش و شبهات نمازی نمازگزاران قراردهد./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات