۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۶۲۱

آمار خسارت مالی ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه‌های جنگ یمن

واحد زرهی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از انهدام ۸۲ دستگاه خودروی نظامی نیروهای ائتلاف سعودی تنها در یک ماهه اخیر جنگ یمن و در مجموعه ۹۸۰ دستگاه از ابتدای سال جاری میلادی خبر داد.
تجاوز عربستان علیه یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، واحد زرهی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از انهدام 82 دستگاه از خودروهای نظامی ائتلاف در جبهه‌های مختلف نبرد طی ماه آگوست گذشته خبر داد.

خبرگزاری یمن به نقل از یک مقام نظامی این کشور گفت: یگان زرهی ارتش و کمیته‌های مردمی طی ماه گذشته 58 عملیات اجرا کرده که طی آن 58 دستگاه خودروی نظامی از جمله دو تانک آبرامز و 24 زره پوش دشمن منهدم شده است.

به گفته مقام نظامی یمن، این عملیات افزایش قدرت یگان‌های زرهی و توانمندی آن در مقابله با مدرن‌ترین ادوات و زره پوش‌های دشمن را نشان می‌دهد.

 یگان زرهی ارتش یمن، 32 عملیات را در منطقه غرب یمن و 21 عملیات را در منطقه شمالی به اجرا گذاشت و 9 عملیات را در منطقه شرق و 10 عملیات را در منطقه مرکز یمن انجام داد.

 با این حساب شمار خودروهای نظامی ائتلاف که از اول سال جاری میلادی در جبهه های مختلف به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن منهدم شدند به به بالغ بر 980 دستگاه می‌رسد.

 در ژانویه گذشته 167 دستگاه خودروی نظامی دشمن و در فوریه 125 دستگاه در ماه مارس 106 خودروی نظامی و در آوریل 108 خودروی نظامی و در ماه مه 119 خودروی نظامی اعم از تانک ها، نفربرها و خودروهای مین کوب دشمن منهدم شدند.

عملکرد یگان توپخانه ارتش یمن

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تنها ظرف یک ماه اخیر در جبهه‌های مختلف جنگ این کشور تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی به صفوف عناصر ائتلاف سعودی وارد کرد.

وبگاه یمنی «۲۶ سپتامبر یمن» نوشت، تنها یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه ساحل غربی، جبهه نَهِم، جبهه‌های البیضاء ، جبهه الجوف و جبهه‌های مرزی دشمن بیش از ۲۶۷ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی را کشته و ۴۰۷ نفر دیگر را زخمی کرد.

۴۱ دستگاه از خودروهای نظامی دشمن سعودی اعم از نفربر یا زره پوش در این جبهه‌ها از کار انداخته شده یا به آتش کشیده شده و دو انبار سلاح و مهمات آنها هم در آتش ضربات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سوختند.

 تنها در جبهه ساحل غربی بیش از ۹۰ نفر از مزدوران ائتلاف سعودی از جمله فرمانده تیپ چهارم لشکر حمدی شکری کشته و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند و ۲۶ دستگاه خودروی نظامی هم از کار انداخته شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات