۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۷۶۶۰۵
نماینده ولی فقیه در فارس:

حضور ۴۰ هزار کتابخوان در فارس نقطه امید است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حضور ۴۰ هزار کتابخوان در فارس نقطه امیدی است.
حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز | همایش شورای زکات استان فارس

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، امیر ابراهیم رسولی، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مسئولان استانی و استانداری فارس، خیران، برگزیدگان و دستگاه های مشارکت کننده در این جشنواره برپا شد که حجت الاسلام والمسلمین دژکام در این آیین که به میزبانی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، افزود: فارس بدین خاطر هنوز جلودار است و ابراز خشنودی مدیرکل کتابخانه ها موید این موضوع است.

وی یادآور شد: از جمعیت ۸ میلیاردی جهان، ما اهل کتاب هستیم و ادیان ابراهیمی اهل کتاب نامیده می شوند و ما از آغاز اهل کتاب هستیم و اهل کتاب، کتابداری  و کتابخوانی را ارزش می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در ادامه گفت: کتاب داشتن یک مقام عالی است، کسی اگربه آن حد برسد که بنویسد برای دیگران کتاب خواندن هم ارزش است، حتی کتاب داشتن ولو نخواندن آن پز حساب می شود.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: آنهایی که کتابخوان نیستند البته در قرآن سرزنش شدند.

وی با طرح اینکه کتاب هم رقیب پیدا کرده است، تاکید کرد: کتابخوانی در فرهنگ ما این گونه بود که ساعاتی یکی برای دیگران کتاب می خواند و دیگران به آن گوش فرا می دادند، این در ایران رسم بود و مغازه داران هم شاهنامه و بوستان و گلستان سعدی می خواندند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: از روزی که رقیب های قوی برای کتابخوانی پیدا شد رقابت سخت شد، البته پی کتاب نشستن و کتاب خواندن کیف دارد به شرطی که کسی آن را تجربه کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام یادآور شد: اکنون که فضای مجازی رونق یافته و به رقیب کتاب بدل شده است، با این وجود کتاب های الکترونیک هم تولید می شود که ادعایی برای حضور در فضاهای جدید است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، قریب به ۳۹ هزار نفر از مردم فارس با مشارکت در جشنواره، دین خود را به امام خوبی ها ادا کردند.

منبع: مهر

ارسال نظرات