۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۶۵۱۳
به همت انجمن «آل یاسین» برگزار شد؛

راهپیمایی جوانان محب اهل بیت(ع) در غنا

جوانان انجمن «آل یاسین» و محبان و علاقمندان اهل بیت(ع) به مناسبت عید غدیر در آکرا، پایتخت غنا گردهم آمده و راهپیمایی کردند.
جشن غدیر در کشور آفریقایی غنا

به گزارش خبرگزاری رسا، جوانان علاقمند اهل بیت(ع) در آکرا پایتخت غنا ضمن حضور یکپارچه در مراسم شب ولایت(شب عید غدیر) شادمانی خود را تا صبح و زمان نماز صبح همراه با سرودن اشعار و سرودهای دینی به سنت آفریقایی در مدح حضرت علی (ع) در منطقه مسلمان‌نشین «ماموبی» این کشور نشان دادند.

در سنت سالانه راهپیمایی به نام امام علی(ع)، بیش از سیصد تن از جوانان پیرو امام علی(ع) ضمن تجمع در مقابل کتابخانه امام خمینی(ره) آکرا در صبح جمعه نهم شهریور ماه 97، راهپیمایی خود را به مدیریت گروه جوانان آل یاسین آغاز کردند.

بنا به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در غنا، این جوانان که همگی پیراهنی به رنگ سفید و منقش به نام امام علی(ع) را در تن داشتند ضمن سردادن شعارهای ولایت‌مدارانه؛ بروشورهایی در خصوص عید غدیر را توزیع کرده و به راهپیمایی خود تا مسجد حضرت رسول اکرم(ص) برای اقامه نماز جمعه ادامه دادند.

رایزنی فرهنگی کشورمان در غنا همچنین در شب جمعه هشتم شهریور ماه 97 میزبان مدیران،کارگزاران دولتی و غیر دولتی و خانواده‌های ایرانی مقیم در مراسم دعای پرفیض کمیل بود و پس از قرائت دعای کمیل رایزن فرهنگی ضمن خیر مقدم عید بزرگ غدیر را تبریک گفت و سپس محسن معارفی، نماینده جامعة المصطفی العالمیه و رئیس دانشگاه اسلامی غنا درباره عید غدیر سخنرانی و در پایان اشعاری در مدح امام علی(ع) توسط مهدی مالکی سروده شد.

این گزارش همچنین حاکی است، به مناسبت عید غدیر در شهر آکرا پیروان و شیعیان غنایی ضمن حضور در مرکز حوزوی حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) واقعه تاریخی و مهم غدیر را ارج نهادند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

ارسال نظرات