۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۵۷۶۴۹۱
به همت جامعه ایمانی مشعر؛

نقد و بررسی کتاب " قتیل العبره ابن علی قائد البرره " برگزار می‌شود

نقد و بررسی مقتل " قتیل العبره ابن علی قائد البرره " به همت جامعه ایمانی مشعر در قالب نهمین نشست هیأت‌پژوهی برگزار خواهد شد.
قتیل العبره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نهمین نشست هیأت‌پژوهی، نقد و بررسی مقتل " قتیل العبره ابن علی قائد البرره " به همت جامعه ایمانی مشعر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نقد و بررسی این کتاب شریف، با حضور اساتید تاریخ، آیت الله غروی و حجت الاسلام مرتضی وافی مؤلف کتاب " قتیل العبره ابن علی قائد البرره" ساعت ۱۷ سه‌شنبه 13 شهریور ماه سال جاری در قم، بلوار شهید عطاران، خیابان شهید مفتح غربی، انتهای کوچه۱۵، پلاک۵ صورت می‌گیرد.

از خصوصیات بارز این کتاب که در دویست و شش صفحه به رشته تحریر درآمده است، می‌توان به روایت حماسه سیدالشهدا (علیه السلام) از صبح تا غروب روز عاشورا اشاره کرد.

در تدوین این کتاب از بیش از 20 مقتل معتبر بهره گرفته شده و بیش از یک سال و شش ماه جمع آوری، یکسان‌سازی متن و چاپ این کتاب به طول انجامیده که از مهم‌ترین اهداف انتشار این کتاب نیز‌ یکسان‌سازی مقتل برای مبلغان، مداحان و عموم مردم بوده است.

گفتنی است، نشست‌های هیأت‌پژوهی به همت جامعه ایمانی مشعر و با هدف نگاهِ عمیق به پدیده هیأت، بررسی ابعاد مختلف آن، و همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش‌های علمی اندیشمندان، طلاب و دانشجویان در حوزه‌های گوناگونِ مرتبط با هیأت برگزار می‌شود.

موضوع این نشست‌ها، «هیأت» با تمامی جوانب، ابعاد و زوایای آن است، مدیریت هیأت، ستایشگری، منبر، اقتصاد و فقه هیأت، تاریخ، هنر و رسانه هیأت بخشی از موضوعات کلانِ نشست‌های هیأت‌پژوهی است.

یادآور می‌شود که قالب و روش برگزاری نشست‌ها نیز به ارائه و سخنرانی محدود نخواهد بود و گستره‌ای از رونمایی کتاب، گفت‌گو و میزگرد تا بازخوانی تحلیل، تجربه‌پژوهی، تاریخ شفاهی، ایده‌پردازی و آینده‌پژوهی را در بر خواهد گرفت./876/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات