۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۷۶۴۶۶
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه:

کلاس های درس مدارس سطح یک حوزه در ماه محرم دائر است

حجت الاسلام والمسلمین غفوری از برگزاری کلاس های مدارس سطح یک حوزه علمیه قم در ماه محرم خبر داد و در عین حال اعلام کرد که دروس سطح عالی و خارج به دلیل حضور تبلیغی طلاب در شهرستان ها در دهه نخست محرم تعطیل خواهد بود.
حجت الاسلام حبیب الله غفوری

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی به طلاب و فضلای حوزه و آرزوی توفیق برای آنها، گفت: برخی استان ها که در مناطق سردسیر هستند از اول شهریورماه درس های خود را آغاز کرده اند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ادامه داد: استان هایی که در مناطق گرم سیر قرار دارند نیز با مقداری تأخیر درس های خود را آغاز می کنند اما غالب استان های کشور درس های خود را شروع کرده اند؛ در قم نیز مدارس سطح یک پیش از این درس خود را آغاز کرده اند و سطوح عالی نیز با برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی از دهم شهریورماه به صورت رسمی سال تحصیلی جدید خود را آغاز  کرده اند.

وی افزود: کلاس های مدارس سطح یک حوزه علمیه قم در ماه محرم نیز دائر است اما سطوح عالی از امروز به مدت یک هفته کلاس ها دائر خواهد بود و پس از آن به دلیل ایام تبلیغی ماه محرم کلاس ها تا پس از عاشورا تعطیل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به برنامه های حوزه های علمیه استان ها گفت: برخی از برنامه ها به عهده استان ها گذاشته شده است که یک بخش آن برگزاری افتتاحیه سال تحصیلی به عبارت دیگر تنظیم تقویم آموزشی سال تحصیلی است.

وی افزود: در تقویم آموزشی که مرکز مدیریت از سال گذشته تنظیم کرد و در اختیار استان ها قرار داد، یک ماه فرصت داده شده است تا استان ها بتوانند تعطیلات و زمان تحصیلی خود را با توجه به شرایط آب و هوایی و مجموعه شرایطی که نیاز دارند را در این برنامه به صورت شنوار مدیریت کنند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها اضافه کرد: آنچه که از ناحیه مرکز مدیریت به استان ها اعلام می شود برنامه های کلی آموزشی است که غالبا در این زمینه بازبینی صورت می گیرد و برنامه های جدیدی اعلام می شود؛ مجموعه برنامه های جدید که بیش از صد برنامه است و امروزه رونمایی شد به تمامی مدارس اعلام شده است و مدارس در قالب برنامه آموزشی شناوری که گفته شد آن را اجرایی می کنند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات