۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۷۶۳۶۲
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

کانون فکری کودکان از ظرفیت حوزه در امور تربیتی استفاده کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از ظرفیت حوزه علمیه در زمینه تربیت کودک و نوجوان استفاده کند، گفت: مراكز حوزوي تحقيقاتي در این زمینه انجام داده که پاسخگوی سؤالات روز درباره كودك و نوجوان است.
گردهمایی فارغ التحصیلان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در ديدار مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قم و مدير کانونهاي زبان استان قم، گفت: اميدوارم به بركت عيد سعيد غدير خداي تبارك و تعالي ابواب هدايت را براي همه به ویژه مردم ايران و شيعيان بيشتر باز كند و مشكلات فرهنگي و مشكلات اقتصادي برطرف شود.

وی با بیان این که اساس تربيت را اسلام از كودكي آغاز مي‌كند، ابراز کرد: هرچند برخی معتقدند که تربیت از قبل از ولادت آغاز می شود و اين اساس تربيت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر در جهات علمي، معنوي، اخلاقي و تربیتی برنامه‌ريزي دقيق برای كودكان داشته باشيم، آينده‌ محكم و مطمئني خواهند داشت.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) درباره تربیت کودک، بیان کرد: مفصل‌ترين تحقيق در دنياي اسلام، نه فقط در حوزه شيعه بلکه در دنياي اسلام در احكام كودك را ما داريم.

آيت الله فاضل لنکرانی افزود: در مركز فقهي راجع به احكام كودك هشت جلد 600 صفحه‌اي تألیف شده كه بزرگ‌ترين دايرة المعارف كودك است؛ دايرة المعارف از جهت ديني، فقهي و تربيتي است که تمام احكام مربوط به كودكان آنجا مطرح شده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این که هيچ ديني مثل اسلام نسبت به كودك توجه نكرده است، گفت: متأسفانه ما از اين سرمايه‌ اصلی غافل هستیم از این رو مسؤولان دولت نظام جمهوري اسلامي و به ویژه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بايد برنامه‌ي مدوّني را به خانواده‌ها بدهند و همانطور که هر كسي كه خدا به او بچه مي‌دهد اداره ثبت احوال به او شناسنامه می دهد در كنارش اين برنامه و روش تربيتي را به او بدهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که بچه در شکم مادر تأثیرپذیر از مادر و فضای پیرامونی خود است، افزود: اسلام برای همه موارد حتی برای بچه ای که در شکم مادر است برنامه و احکام دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری هایی که برای ما به وجود می آید مثل بیماری اوتیسم درست است يك عللي دارد و اين امواجي كه در فضا وجود دارد، غذاها و خوراك ما، تغيير كرده و همه‌اش شيميايي شده ولي مقداري هم ريشه تربيتي دارد يعني پدر و مادر در ايجاد كودك هيچ توجهي نکرده و طبق برنامه دین رفتار نمی کنند.

آيت الله فاضل لنکرانی بر ضرورت توجه به آموزه های دینی در زمینه قبل و بعد از ازدواج تأکید کرد و افزود: پدر و مادر اگر مطابق با دستورات ديني عمل كنند بسیاری از مشکلات برطرف می شود و این امر مستلزم این است که این آموزش ها در اختیار آنها قرار بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از ظرفیت حوزه علمیه در زمینه تربیت کودک و نوجوان استفاده کند، ابراز کرد: به فضل الهی بعد از انقلاب مراكز حوزوي خوبي تشكيل شده و اين مراكز تحقيقاتي دارند که سؤالهاي روز درباره كودك و نوجوان را پاسخ می دهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با دعوت از علمای حوزه علمیه مشکلات و معضلات تربیتی کودکان را شناسایی و برای حل آنها برنامه ریزی کند./927/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات