۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۷۶۲۵۹
مسعودی در گفت‌وگو با رسا:

رسیدگی سریع و قاطع به مفاسد اقتصادی تبلیغات علیه نظام را خنثی می‌کند

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی را سبب تقویت امید در جامعه دانست و گفت: رسیدگی سریع قوه قضاییه به پرونده‌های اقتصادی تبلیغات دشمن را خنثی می کند.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه برخورد قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی باید سریع و قاطعانه باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب فساد را به اژدهای هفت سر تعبیر کردند و بارها قبل از این قضایا فرمودند که باید با مظاهر فساد و ریشه‌های آن مقابله کرد؛ به طور قطع قوه قضاییه می‌تواند با برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی مبارزه کرده و ریشه آن را در کشور بخشکاند.

وی افزود: در واقع نامه قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب بیشتر ناظر بر سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی بوده است؛ متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات در قوه قضاییه بحث اطاله دادرسی است که می‌طلبد در زمینه پرونده‌های اقتصادی مردم شاهد کاهش زمان رسیدگی در این پرونده‌ها بخصوص پرونده‌های دانه درشت‌ها و عملکرد سریع، دقیق، قاطع و قانونی قوه قضاییه باشند.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه رسیدگی سریع و عادلانه قوه قضاییه به پرونده‌های اقتصادی زمینه خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان علیه نظام و قوه قضاییه را فراهم می‌آورد، گفت: مردم عملا باید ببیند قوه قضاییه با کسی حتی دانه درشت‌ها و کسانی که احتکار و اخلال کرده و زندگی مردم را در مضیقه قرار می‌دهند، تعارف ندارد.

برخورد قاطعانه و عادلانه قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی عاملی برای تقویت امید در جامعه 

مسعودی تسریع در روند برخورد قاطعانه و عادلانه قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی را عاملی برای تقویت امید در جامعه دانست و اظهار داشت: قوه قضاییه باید با همه متخلفان اعم از دانه درشتانی که از وابستگان مقامات و برخی مسؤولان به شمار می‌رود باید برخورد سریع و قاطع داشته باشد تا مردم ببینند قوه قضاییه با کسی شوخی ندارد.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی نباید کالا و یا محموله‌ای احتکار و یا داروهای تاریخ گذشته برای مصرف مردم وارد جامعه شود اگر کسی این خلاف را کرد دیگر نیازی به تحقیق، تفحص و استدلال نیست. زمانی که یک فرد با پولی که برای تسهیلات داده شده اقدام به خرید سکه می‌کند تا چند برابر سود کند بسیار روشن و شفاف است که این فرد خلافکار بوده و از مفسدان اقتصادی به شمار می‌رود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی امری لازم و ضروری است اما باید ابتدا با ریشه‌های فساد برخوردی جدی و قاطع صورت گیرد، گفت: امروز آن کسانی که زمینه این تخلفات را بوجود آورده‌اند و هزاران سکه را به اسم یک نفر ثبت  و میلیاردها دلار را به راحتی و بدون آن که اولیت سنجی کنند به دیگری واگذار می‌کنند، باید جوابگو و پاسخ دهنده باشند.

اعتماد مردم در گرو عملکرد قوه قضاییه

مسعودی اعتماد مردم را در گرو برخورد سریع، قاطعانه و شفاف قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی دانست و عنوان کرد: تنها در این صورت است که اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، گفت: همان گونه که در جنگ نظامی ما قوانینی داریم باید در جنگ اقتصادی نیز قوانینی داشته باشیم تا فرصت طلبان نتوانند از این فضا به نفع خود استفاده کنند و معیشت و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: هنگامی که ما مشکل ارزی داریم نباید ارز دولتی کشور که به مردم و بیت المال تعلق دارد برای خرید گوشی‌های مدل بالای برند هزینه شود مگر مردم مستضعف چقدر از گوشی‌های برنددار که قیمت آنها چند میلیون تومان است استفاده می‌کنند این در حالی است که مواد کارخانه‌ها به علت نداشتن ارز دولتی در حال تعطیل شدن هستند بنابراین لازم است نیازهای کشور به درستی تدبیر و طبق برنامه ریزی دولت انجام شود.

مسعودی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمتان مسؤولان هستند، مسؤولان باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند، آنان می‌توانند با حمایت‌های رهبری و قاطعیت قوه قضاییه تحولی بزرگ در میان جامعه ایجاد کنند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات