۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۷۶۲۱۵
امام جمعه تبریز:

روحانیت از نظام و انقلاب جدا نخواهد بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از توطئه های دشمنان انقلاب را جدایی میان مردم، روحانیت و نظام اسلامی دانست و گفت: روحانیت از نظام و انقلاب جدا نخواهد بود.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر روز گذشته در همایش «یاوران غدیر» که با حضور روحانیان فعال در عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح مستقر در تبریز همراه بود، اظهار داشت: نقش روحانیت تنها در تبیین احکام و مبانی دینی خلاصه نمی‌شود.

وی با بیان این‌که روحانیت شیعه و مبارز در طول تاریخ همواره پیشگام و پیشتاز در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت نه تنها در ترویج فرهنگ ایثار پیشتاز بوده اند بلکه در راستای نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت نیز نقش های بی نظیری ایفا کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که از هر هزار طلبه در دوران دفاع مقدس؛ چهل طلبه به شهادت رسیده‌ است، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در بقیه اقشار از هر هزار نفر چهار نفر شهید شده‌اند؛ این امر نشان می دهد که روحانیت اگر مردم را به جهاد و شهادت دعوت کرده، ابتدا خود در خط مقدم حضور تبلیغی و جهادی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه اخلاق، تقوا، علم و دانش، انقلابی‌گری و رویکرد جهادی روحانیت همواره مورد نظر امام خمینی بوده است، گفت: امروز تبیین مفاهیم اسلام، ورود به مسائل سیاسی، پشتیبانی از ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه با خرافات و مواجهه با شبهات وظیفه مهم روحانیان است.

وی توجه به اخلاق و تهذیب نفس در حوزه‌ها، توجه به تحول و روزآمدی و زمان شناسی، اعمال مدیریت راهبردی، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و تلاش برای خلاقیت گفتمان سازی در امر تبلیغ را از دیگر وظایف روحانیت در عصر حاضر برشمرد و بر حفظ صمیمت با مردم و توجه به زی‌طلبگی میان روحانیان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح تأکید کرد.

امام جمعه تبریز مردم‌داری، ساده‌زیستی و حضور فعال در عرصه های مختلف اجتماعی را یکی از عوامل موفقیت روحانیت دانست و گفت: رفتار روحانیت اگر توام با خلق و خوی اسلامی باشد، اثرگذار خواهد بود، در غیر این صورت نه تنها تبلیغ دین از سوی مبلغان بی‌اخلاق فایده‌ای ندارد، بلکه گاه ضدتبلیغ نیز محسوب می شود.

وی یکی از توطئه های دشمنان انقلاب را جدایی میان مردم، روحانیت و نظام اسلامی دانست و گفت: مسؤولیت امروز روحانیت در حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی مردم بسیار حساس‌تر از گذشته است، با وجود این‌که شاهد توطئه‌ها و ترفندهای مختلف دشمنان علیه روحانیت هستیم، نباید جبهه مقابله با جنگ نرم را خالی گذاشت./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات