۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۷۶۱۲۹
مدیرکل اوقاف قم مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه

حجت الاسلام حسینی مقدم برنامه ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت فرهنگی امام زاده ها را ضروری دانست و گفت: امروزه بیشتر مردم معارف خود را در امام زاده ها فرا می گیرند.
حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی مقدم امروز در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی 97 با تبریک عید غدیر گفت: مکان برگزاری طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه امام زادگان است که از نوادگان امام علی(ع) محسوب می شوند.

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید اگر می خواهید پدری را احترام کنید به فرزند او احترام گذارید به عبارت دیگر احترام به پدر باید در فرزند نمود کند که امام زادگان نیز فرزندان امام علی(ع) هستند.

وی با بیان این که امام زادگان دارای ظرفیت فرهنگی عظیمی هستند تصریح کرد: امام زادگان از بهترین ظرفیت ها و کارکردهای مذهبی و فرهنگی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: امام زادگان در مناسبت ها و ایام نوروز تمام اقشار جامعه را تحت پوشش قرار می دهند حتی به گونه ای که ممکن است امام زاده تنها مرجع مذهبی برخی از آنها باشد که باید از حضور این گونه افراد در امام زاده ها بهره برد.

وی خطاب به مربیان و عوامل برگزاری طرح نشاط معنوی گفت: امام زاده ها با کارکرد فرهنگی که دارند در خدمت اهداف والای انقلاب و اسلام قرار دارند و امروزه امام زاده ها به برکت امام علی(ع) و با هدایت های رهبر معظم انقلاب به پایگاه های مذهبی مردمی تبدیل شده اند.

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: امروزه بیشتر مردم معارف مذهبی خود را در امام زاده ها می آموزند بنابراین برای استفاده بهتر از کارکردهای مذهبی و فرهنگی امام زاده ها در تمامی زمینه ها، باید برنامه ریزی لازم را انجام داد./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات