۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۶۰۹۸
امام جمعه اردبیل:

فلسفه وجودی عید غدیرخم باید به صورت کامل در جامعه تشریح شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه فلسفه وجودی عید غدیر خم باید به صورت کامل در جامعه تشریح شود، گفت: مسئله حاکمیت فلسفه وجودی امامت است و غدیرخم نمود کامل این امر است.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مسئله حاکمیت فلسفه وجودی امامت است و غدیرخم نمود کامل این امر است چرا که واقعه غدیرخم به عنوان یک روز تاریخی و مهم برای بشریت خوانده شده است.

وی بیان کرد: مفهوم وجودی امامت برای این است که احکام الهی با سلیقه شخصی تبیین و ترویج نشود و مسئله این طور نیست که قانونگذاری برای بشر سهل گرفته شود که به همین منظور در واقعه غدیرخم نیز پیامبر اکرم(ص) رسما امام علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین خود اعلام کرد و همین امر اهمیت مسئله امامت را تبیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مرجعیت دینی و علمی از فلسفه‌های دیگر امامت است و بی‌شک بی‌توجهی به این امر بعد از فوت پیامبر سبب نابودی و انحراف مرجعیت علمی و دینی می‌شد که به همین دلیل می‌توان به اهمیت این مسئله پی برد که بی‌توجهی به این موضوع در طول تاریخ چه عواقبی می‌توانست داشته باشد.

آيت الله عاملی بیان کرد: امامت برای تحریف نشدن احکام الهی و پرهیز از تفسیر غیرواقعی آن است که باید این مسئله به طور اساسی مورد توجه واقع شود تا بتوانبم به این شکل از برداشت‌های متفاوت جلوگیری کرده و از انحراف دینی جلوگیری شود و نقش مرجعیت علمی و دینی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: واقعه غدیر خم به عنوان یک واقعه تاریخی و مهم در طول تاریخ رقم خورده و این موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است و نشان دهنده فلسفه وجودی امامت است که باید مورد توجه واقع شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات