۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۷۶۰۶۸
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

طلاب شهرستان نیازمند بهره گیری از حوزه علمیه قم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تعامل حوزه علمیه استان ها با حوزه علمیه قم تأکید کرد و گفت: طلاب شهرستان ها نیازمند ارتباط و بهره گیری از مراجع تقلید و حوزه علمیه قم هستند.
فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در سفر به استان البرز و بازدید از مدارس علمیه این استان با مدیران، معاونان و مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مشکلات حوزه علمیه استان البرز، طلاب و مدارس علمیه این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام خویی مدیر حوزه علمیه استان البرز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه و طلاب این استان به بیان مشکلات موجود اشاره کرد و معاونان مرکز مدیریت و مدیران مدارس نیز به بیان نکاتی پیرامون حوزه علمیه استان پرداختند.

آیت الله فاضل لنکرانی در این نشست با بیان این که مسؤولان حوزه علمیه استان البرز دلسوز و خدمتگزار طلاب هستند، گفت: به فضل الهی حوزه علمیه استان البرز با وجود مدیرانی دلسوز از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی حوزه علمیه را دارای ظرفیت های بسیار بالا و غنی دانست و بیان کرد: باید ظرفیت حوزه شناسایی شود و در کنار آن آسیب شناسی نیز صورت گیرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز کرد: باید به بهترین شکل از حوزه و فضلای آن در نهادهای نظام اسلامی برای خدمت به مردم استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تعامل حوزه علمیه استان ها با حوزه علمیه قم تأکید کرد و گفت: طلاب شهرستان ها نیازمند ارتباط و بهره گیری از مراجع تقلید و حوزه علمیه قم هستند؛ هرچند این ارتباط در گذشته فراوان بوده است اما متأسفانه امروز کم رنگ شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم طلاب حوزه علمیه را بر انس و توجه به مفاهیم و تفسیر قرآن توصیه کرد و افزود: برنامه های قرآنی و تفسیر قرآن باید برای طلاب حوزه علمیه گنجانده شود.

گفتنی است، آیت الله فاضل لنکرانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 حوزه علمیه استان البرز نیز حضور یافت و ضمن بیان نکاتی درباره اهمیت و عظمت عید غدیر، تأکید کرد:‌ آیات امامت جزء برنامه درسی طلاب قرار گیرد./۹۲۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات