۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۶۰۶۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

برخی از مسؤولان به جای غارت به ملت خدمت کنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبعیت از ولایت راه برون رفت از مشکلات را هموار می‌کند، گفت: مسؤولان به جای غارت به ملت خدمت کنند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه غدیر در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد درباره چیستی غدیر گفت: پیامبراکرم(ص) در روز غدیر همه امامان معصوم را به اسم معرفی کردند.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) وظیفه مردم را در زندگی مشخص کرده‌اند مثلا نقش و وظیفه مادری بارها و بارها برای تربیت بهتر فرزندان در روایات نقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: حکومت طعمه نیست، ابراز کرد: مهمترین اشکال جمهوری اسلامی بعد از چهل سال این است که برخی مسؤولان به جای آن که خدمت کنند دست به غارت زده‌اند؛ کسانی که نمی‌توانند خادم ملت باشند به آبروی انقلاب و مردم لطمه می‌زنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر معرف مربی به مردم است، اظهار داشت: مربی انسان را در بعد فردی و اجتماعی راهنمایی می‌کند تا به موفقیت دست یابد؛ بنابراین غدیر راهنمای بشر برای رسیدن به مقصد است. غدیر به ما یاد می‌دهد چگونه از نعمات بهره ببریم و فرصتها را غنیمت بدانیم و ارتباط صحیح با دیگران داشته باشیم.

وی ولایتمداری را رمز موفقیت انسان در همه ابعاد زندگی دانست و گفت: اگر مردم و مسؤولان در زندگی شخصی و اجتماعی خودشان پشتیبان ولایت باشند و از ایشان تبعیت کنند به طور قطع در همه عرصه‌ها موفق می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه غدیر معرفی راهنما و استاد است، عنوان کرد: همه انسان‌ها نیاز به هدایت دارند و غدیر نسخه هدایت است و ما چون به هدایت نیاز داریم باید به غدیر مراجعه کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز دشمن به دلیل وجود ولایت فقیه است که نمی‌تواند به ما ضربه اساسی بزند؛ یکی از مفتی‌های عربستان اخیرا چنین بیان کرده بود که ای کاش ما هم ولایت فقیه داشتیم و اینقدر ذلیل نبودیم.

وی ارتباط با ولی و امام را ضامن موفقیت دانست و گفت: امروز مشکل اساسی بشر ناشی از روزی است که مردم غدیر را در کنار برکه غدیر دفن کردند و رفتند و امام علی(ع) را برخلاف دستور خداوند خانه نشین کردند؛ امروز متاسفانه بسیاری از کارها در کشور بدون اجازه ولی انجام می‌شود و این تاسف انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به نارضایتی‌های اخیر مردم از مسؤولان، بیان داشت: اگر امروز این نارضایتی‌ها همراه با ناامیدی و یاس باشد برای جامعه اسلامی تهدید اما اگر همین نارضایتی‌ها همراه با امید باشد به فرصت تبدیل شده و باعث پیشرفت کشور می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که با وجود ولی ناامیدی بی معنا است زیرا تبعیت و پیروی از ولایت حلال همه مشکلات است. امروز که دشمنان در حال القای ناامیدی هستند مردم باید همه تمرکزشان تنها و تنها به ولی فقیه باشد تا پیروز شوند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات