۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۶۰۶۴
آیت‌الله سعیدی:

وحدت نقش مهمی در مواجهه مردم با فتنه ها دارد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ایفای نقش مردم در الگوی ولایت محور نظام اسلامی را الزام و تکلیفی الهی توصیف کرد و گفت: وحدت مردم در مواجهه با فتنه‌های دشمن نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارد.
دیدار رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه آزاد با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه امروز در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد به توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان مبنی بر استفاده بهینه از دوران جوانی برای بهره‌مندی از ایام معنوی اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت عمومی مردم در مواجهه با فتنه‌های دشمن نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارد.

امام‌جمعه قم نقش مردم در مواجهه با مسئله امامت را نقشی صیانتی، حمایتی و اجرایی توصیف کرد و عنوان داشت: امام معصوم به امر پروردگار عالم با حضور خیل عظیم مردمی اقدام به احیاء امر الهی در زمین می‌کند، این در حالی است که اصل مسئله نصب امام و جریان ولایت فقط از سوی خداوند متعال تعیین می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ایفای نقش مردم در الگوی ولایت محور نظام اسلامی را الزام و تکلیفی الهی دانست و گفت: عید غدیر برای تمام بشریت عید است؛ بر این اساس نباید ولایت و جریان غدیر را محصور در قلوب شیعیان کرد.

آیت‌الله سعیدی سکوت امام علی علیه‌السلام در جریان غصب ولایت را تاکتیکی توحیدی توصیف کرد و اظهار داشت: سکوت امام علی (ع) به معنای صحه بر رفتار غاصبان جریان ولایت نبود؛ بلکه این سکوت ریشه در اصالت حفظ شالوده توحیدی امت اسلام در تاریخ بشریت دارد.

امام‌جمعه قم وحدت را مجرای بهره‌مندی امت از نور ولایت خواند و تصریح داشت: ولایت همان حقیقت حبل‌الله و ستون وحدت در امت اسلامی است؛ بر این اساس دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به این حدود الهی است.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها وحدت را امری ذاتی دانست و گفت: تفرقه از عوارض جامعه اسلام است؛ چراکه جهان عالم وحدت و یکپارچگی است.

وی ادامه داد: دیدارها و گپ و گفت‌وگوی مسئولان نظام می‌تواند از زمینه‌های وحدت ساز جامعه اسلامی باشد.

امام‌جمعه قم مردم را ستون وحدت جامعه اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: حقیقت ایمان دمیدن روح وحدت و یکپارچگی در متن جامعه اسلامی است./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات