۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۷۵۸۷۰
آیت الله طه محمدی:

فلسفه گردشگری عبرت گرفتن از گذشتگان است

امام جمعه همدان فلسفه گردشگری را درس عبرت گرفتن از خوبی‌ و بدی‌های تمدن‌های گذشته دانست و گفت: عبرت پذیری از گذشتگان مواردی است که بسیار سفارش شده است و چه بسیار باغ‌ها و عمارت‌های بزرگی ساختند اما هنگامی که از این دنیا رفتند اتفاقی نیفتاد.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در آیین افتتاحیه رویداد 2018 با اشاره به توجه گردشگری در قرآن خاطر نشان کرد: آیه "سیروا فی الارض" نشان از توجه به جنبه عرفانی و آسمانی گردشگری دارد.

آیت الله طه محمدی افزود: گردشگری یک جنبه عرفانی دارد که کم تر به آن پرداخته شده است و نیازمند آن است که در این زمینه فعالیت اساسی شود.

وی جهان هستی را دارای دو نمایشگاه عظیم عنوان کرد و گفت: اینکه گردشگری جنبه تفریحی دارد بسیار عالی است اما طبق آیات قرآن خالق هستی دو نمایشگاه آفاق و انفس را در جهان ترتیب داده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توجه به مسائل عرفانی تصریح کرد: نمایشگاه آفاق همین است که همه شما آن را می بینید اما در نمایشگاه انفس باید در آسمان ها سیر کرد و متوجه آن شد.

وی ادامه داد: اگر سیر انفس به خوبی انجام شود انسان به جای فتح زمین آسمان را فتح خواهد کرد چرا که انسان موجود زمینی نیست بلکه یک موجود آسمانی است.

امام جمعه همدان با ابراز تاسف نسبت به دشمنی های بیگانگان تاکید کرد: اما متاسفانه دشمنان و تمدن های غلط راه آسمان را به روی انسان بسته اند و این همت همه جهانیان را طلب می کند که در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

وی فلسفه گردشگری را درس عبرت گرفتن از خوبی‌ و بدی‌های تمدن‌های گذشته دانست و گفت: عبرت پذیری از گذشتگان مواردی است که بسیار سفارش شده است و چه بسیار باغ‌ها و عمارت‌های بزرگی ساختند اما هنگامی که از این دنیا رفتند اتفاقی نیفتاد.

آیت الله طه محمدی در پایان خطاب به دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: از شما و دولت مردان می‌خواهم به مسائل اساسی بپردازید و از توجه به زیرساخت اعتقادات حقه مردم غافل نشوید چرا که اگر این موضوع درست شود، باقی مسائل را خود مردم درست خواهند کرد./979/پ204/ب1

ارسال نظرات