۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۵۸۳۶
آیت الله سیدان:

مکتب اهل بیت تنها پاسخگوی نیازهای جامعه است

آیت الله سیدان مکتب وحی و اهل بیت(ع) را تنها پاسخگوی نیازهای جامعه معرفی کرد و موضوع غدیر و جانشینی امیرمومنان علی(ع) را در این مکتب بسیار مهم دانست.
سیدان  آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان، از علمای بزرگ خراسان شامگاه یکشنبه در نشست خبری یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد که در محل سالن کنفرانس هتل الغدیر برگزار شد، تنها مکتب اهل بیت را پاسخگوی تمام نیازهای جامعه دانست.

وی اثبات این مهم را با توجه به رشد عقلی و فکری و بهبود بررسی منصفانه افراد ماهر و دانشمند در حوزه دین میسر دانست که بیش از پیش قابل دریافت است که تنها مکتب پاسخگوی تمامی نیازهای جامعه، مکتب وحی و اهل بیت(ع) است.

آیت الله سیدان بیان داشت: حفاظت از مکتب اهل بیت(ع) بسته به جریان ها و افرادی است که بر آن احاطه دارند و نیز موضوع غدیر و انتخاب امیرمومنان علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) که امری بسیار مهم در این مکتب است.

وی افزود: اکمال دین و مکتب پس از واقعه غدیر اتفاق افتاد اما عدم موفقیت مردم در این جریان بسته به خودشان است زیرا ما در تعالیم دینی هیچ کمبودی نداریم. امام علی(ع) محور دین است و میزان عظمت ایشان حضور در قله های علم و فضیلت است که هیچ فردی توانایی رسیدن به این مقام و مرتبه را ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: اجلاس غدیر در راستای روشنگری و اثبات جریان غدیر به شبهاتی که در گذشته و حال در خصوص قضیه غدیر به وجود آمده همواره پاسخ داده و می دهد.

وی در این نشست خطاب به مجریان این اجلاس، ادامه برنامه های مجمع علمی غدیر در طول سال را خواستار شد که این به روشنگری و بیان واقعیت کمک زیادی خواهد کرد.

بیان جزئیات اجلاس

در بخش دوم این دیدار دکتر هادی وکیلی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی به عنوان دبیر یازدهمین اجلاس سالانه غدیر به بیان زمان و مکان برگزاری این همایش پرداخت و گفت: از دوشنبه پنجم شهریورتا نهم این ماه هرشب از ساعت 20 و سی دقیقه مراسم در موسسه قلم واقع در خیابان آخوند خراسانی با حضور تنی چند از استادان برجسته خارجی و داخلی برگزار خواهد شد.

وکیلی بیان داشت: در پنجم شهریور دوشنبه شب مراسم افتتاحیه را داریم که با سخنرانی دبیر اجلاس آغاز می شود و در ادامه مستبصر ارجمند دکتر عصام العماد از کشور یمن به طرح مباحثی پیرامون غدیر می پردازد و در شب دوم نیز آیت الله نجم الدین مروجی طبسی استاد مباحث اعتقادی و کلامی سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: چهارشنبه شب محقق و مبلغ فرهیخته دکتر ادگاردو روبین اسعد از کشور آرژانتین را به عنوان مهمان خارجی و سخنران خواهیم داشت و نیز آیت الله سیدان در این شب در ادامه جلسه مباحثی را مطرح خواهند کرد. و شب بعد آن نیز حجت الاسلام والمسلمین احمد رضوی سخنرانی می کند.

وی آخرین روز اجلاس را جمعه معرفی کرد که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد ابوالقاسمی پیگیری می شود و در ادامه با بیانات آیت الله سید محمد مهدی میرباقری ختم می شود. در تمام این شب ها مراسم شعرخوانی نیز در خلال برنامه توسط برقعی انجام می شود.

دبیر این اجلاس رویکرد اصلی این مراسم را علمی معرفی کرد که ضمن توجه به مسائل فرهنگی با توجه به حضور برجسته ترین استادان و فرهیختگان حوزه غدیر به خصوص غدیرشناسان و غدیر پژوهان به عنوان یک برنامه علمی پژوهی در این ایام برگزار می شود.

وی محور اصلی اجلاس را حوزه غدیر معرفی کرد و بحث هایی مانند ضرورت طرح موضوع غدیر با رویکرد فرا ملی، شگفتی های غدیر و رفع شبهات را از مباحث مطرح در این اجلاس عنوان کرد.

وکیلی در پایان ضمن تقدیر از همه دت اندرکاران برگزاری این اجلاس، از عموم مردم و علاقمندان دعوت کرد در این مراسم شرکت کنند و از حقایق ناب غدیر سیراب شوند. و نیز در صورت تمایل در کارگاه های پیرامون مباحث غدیر که در طول یک هفته، از شنبه آینده در دانشگاه فردوسی برگزار می شود ثبت نام کرده و حضور یابند./933/پ202/ب1

ارسال نظرات