۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۷۵۸۳۱
آيت الله خاتمی:

اتحادیه اروپا آمریكا را رها نخواهد كرد

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه آمريكا و اتحاديه اروپا در برجام با يكديگر متحد هستند، گفت: اين ساده انگاري است اگر تصور كنيم اتحاديه اروپا از آمريكا پيروي نمي‌كند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، آیت الله سید احمد خاتمی یكشنبه شب در جشن میلاد امام هادی(ع) كه در مسجد اعظم باب الحوائج خیابات آیت الله سعیدی(ره) شهرستان كاشان برگزار شد به تشابه وضعیت كنونی جامعه با جنگ احزاب اشاره كرد و گفت، در جنگ احزاب جبهه كفر درونی و جبهه كفر بیرونی متحد شدند و امروز نیز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریكا و اتحادیه اروپا  برای مقابله با ایران اسلامی با یكدیگر متحد شدند.

وی افزود: امروز نیز ساده انگاری است كه برخی تصور كنند اتحادیه اروپا در موضوع برجام از جمهوری اسلامی ایران جانبداری خواهد كرد، چرا كه اتحادیه اروپا آمریكا را رها نخواهد كرد تا از ایران حمایت كند.

آیت الله خاتمی گفت: ترامپ رییس جمهور آمریكا از برجام خارج شد اما اگر اتحادیه اروپا، رییس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلستان دریك اقدام هماهنگ اعلام می كنند در برجام می مانند اما از اقتدار موشكی ایران نگران هستیم و یا اعلام می كنند برجام را قبول داریم اما از نفوذ منطقه ایران نگران هستیم برای این است كه این حرف اتحادیه اروپا همان حرف ترامپ است.

وی ادامه داد: ترامپ به امید اینكه باردیگر جمهوری اسلامی را به پای میز مذاكره بكشاند از برجام خارج شد تا اقتدار موشكی و نفوذ منطقه ای ایران را بگیرد و هدف اصلی ترامپ از خارج شدن برجام نیز همین گرفتن اقتدار موشكی ایران و جلوگیری از نفوذ منطقه ای ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این دروغ بزرگی است كه ترامپ اعلام كرده به دنبال مذاكره با ایران نیستم چرا كه ترامپ برای مذاكره با ایران ثانیه شماری می كند اما آمریكا با این خوی استكباری كه دارد این آرزو را به گور خواهد برد.

آیت الله خاتمی با تأكید بر اینكه آمریكا و اتحادیه اروپا در برجام متحد هستند، عنوان كرد: این ساده انگاری است اگر تصور كنیم اتحادیه اروپا از آمریكا پیروی نمی‌كند.

وی از نفوذ مردمی انقلاب اسلامی ایران و اقتدار موشكی بعنوان دو برگ برنده انقلاب اسلامی ایران نام برد و متذكر شد: دشمن امروز به دنبال گرفتن نفوذ مردمی انقلاب  و اقتدار موشكی ایران است.   

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز آنها به خوبی به آن اذعان دارند كه سرمایه انقلاب اسلامی ایران مردم هستند و مردم از انقلاب جدا نشده و نمی شوند چرا كه مردم ایران اهل تحلیل بوده و با مشكلات و سختی ها آشنا هستند و به ارزش های والای انقلاب نیز آگاهی دارند.

به گفته وی نفوذ مردمی انقلاب اسلامی سرمایه بزرگی برای نظام و انقلاب اسلامی ایران است و دشمن قصد دارد با فشارهای اقتصادی و ایجاد نارضایتی در كشور این سرمایه مردمی را از انقلاب اسلامی بگیرد.

آیت الله خاتمی، گفت: اقتدار موشكی جمهوری اسلامی ایران یك هیولایی برای دشمن شده است چرا كه می داند ایران شعار نمی دهد ودارای شهرك موشكی با موشك هایی با برد یكهزار و دو هزار كیلومتر است.

وی با اشاره به اینكه  دشمن امروز  متوجه شده دوره بزن دررو گذشته و اگر یك بار بزند 10 بار خواهد خورد، اظهار داشت: دشمن به این موضوع آگاه است كه اگر جنگ را آغاز كند رژیم صهیونیستی هم پیمان آمریكا در منطقه نخستین كشوری است كه آسیب خواهد دید.

آیت الله خاتمی تأكید كرد: اگر آمریكا قصد حمله و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، تل آویو را با خاك یكسان خواهیم كرد و اسرائیل  را از نقشه جهان محو خواهیم كرد.

وی با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب بعد از عملیات تروریستی در مجلس به دشمن هشدار داد به زودی پاسخ حمله تروریستی  خود را دریافت خواهد كرد، یادآور شد: چهار ساعت بعد ازحمله تروریستی به مجلس جمهوری اسلامی ایران با موشكهای كوتاه برد خود مقر داعش در دیرالزور را هدف حمله خود قرار داد و منهدم كرد و سقوط داعش نیز از حمله موشكی ایران به دیرالزور كلید خورد.

عضو مجلس خبرگان  رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران در تهدیدهای خود شعار نمی داهد و اگر رهبر معظم انقلاب دشمن را تهدید كرد چهار ساعت بعد موشكهای ایران نابودی تروریست های داعش را كلید زد.

به گفته وی، امروز اقتدار موشكی جمهوری اسلامی ایران است كه بازدارنده است و دشمن به دنبال این است تا اقتدار جمهوری ایران را بگیرد، اما رهبر معظم انقلاب اقتدار موشكی ایران را قابل مذاكره ندانست و مسؤولان نیز اعلام كردند به هر میزان كه نیاز باشد موشك بر اساس بردهای مورد نیاز تولید خواهیم كرد.

آیت الله خاتمی در ادامه تحلیل برخی مبنی بر اینكه نظام در سراشیبی سقوط قرار دارد را تحلیل بچه گانه خواند و افزود: برخلاف این تحلیل بچه گانه امروز نظام در حال طی كردن قله كمال است و اگر آن روز گفته می شد نظام نبوی در شیب سقوط است، امروز نیز همان جریان  می گویند نظام جمهوری اسلامی ایران در شیب سقوط است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در قله كمال است و رهبر و معظم انقلاب بارها اعلام كرده است كه نظام و انقلاب اسلامی را به مراتب روشن تر از گذشته می بینم.

آیت الله خاتمی گفت: در تمام  جهان تنها تلویزیونی  است كه از شب عید غدیر جشن های خود را آغاز می كند و جشن و شادی و سرور در شبكه ملی و تمام شبكه های استانی موج می زند رسانه ملی و شبكه های استانی ایران است و در هیچ رسانه ای در دنیا نمی توان چنین ویژگی را معرفی كنید.

وی ادامه داد: از ابتدای محرم شیب عرض ادب صدا و سیما به سالار شهیدان آغاز و در ایام تاسوعا و عاشورا رسانه ملی و شبكه های استانی عزا خانه سید الشهدا می شود و چنین ویژگی در هیچكدام از شبكه های دنیا وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران، كشور ایران را خانه اهل بیت و فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع)  معرفی كرد و گفت: به رضا خان مأموریت دین زدایی و عزاداری  و سركوب عزاداری ها را دادند و وضعیت كشور به گونه ای شده بود كه مردم جرات گفتن یك یا حسین را در یكی از میادین شهر نداشتند و ادامه نیز پسر او همین راه را ادامه داد اما موفق نشدند./1307/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات