۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۵۷۲۳
مدیرکل بحران استان کرمانشاه:

۲۱ گروه امداد در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه حضور دارند

مدیرکل بحران استان کرمانشاه گفت: تازه‌آباد کرمانشاه پس از زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز همچنان می‌لرزد که بزرگ‌ترین آن ۴.۱ ریشتر شدت داشته است.
زلزله

به گزارش خبرگزاری رسا، زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «تازه‌آباد» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت 2:45 دقیقه بامداد امروز و در 10 کیلومتری زمین رخ داد.

قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌های کردستان و کشور عراق نیز حس شده است.

استان‌های همجوار استان کرمانشاه به گفته مدیرکل بحران این استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و بالگردهای اورژانس کشور برای ارزیابی دقیق‌تر مناطق زلزله‌زده به منطقه اعزام شده‌اند.

رضا محمودیان مدیرکل بحران استان کرمانشاه به بازگشایی راه‌های روستایی و شهری منطقه زلزله‌زده اشاره و بیان کرد: 24 تیم ارزیاب برای برآورد خسارت‌ها به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیش از 45 پس‌لرزه به ثبت رسیده، که بزرگ‌ترین آن‌ها 4.1 ریشتر شدت داشته است.

محمودیان با بیان اینکه 21 گروه امداد در منطقه حضور دارند، گفت: تمام تیم‌های هلال احمر، بخشداری و سپاه پاسداران به منطقه اعزام شده‌اند؛ این زلزله تا کنون 241 مصدوم داشته است که بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

این مسؤول ادامه داد: این حادثه تا‌کنون 2 نفر تلفات جانی داشته است. زلزله موجب تخریب برخی از ساختمان‌ها و جایگاه‌های دام شده است.

وی اضافه کرد: براساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، مشکلی از بابت تامین سوخت در مناطق زلزله‌زده نیست،هم استانی‌های زلزله‌زده در این منطقه نگران تامین سوخت نباشند، سوخت به میزان کافی ذخیره‌سازی شده است.

محمودیان با بیان اینکه در ارتباطات شبکه‌های مخابراتی مناطق زلزله‌زده مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در پی وقوع زلزله شب گذشته در منطقه تازه‌آباد و اطراف آن‌، ارتباطات مخابراتی تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت در این مناطق مشکلی نداشته و برقرار است.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه آب و برق نیمی از مناطق حد فاصل تازه‌آباد و سرپل‌ذهاب که قطع شده بود صبح امروز وصل شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات