۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۷۵۷۱۱
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مدیری که توانایی کار کردن ندارد، خودش را کنار بکشد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مدیران باید در شرایط جنگی آماده لازم را داشته باشند و اگر کسی توانایی لازم را ندارد، خودش کنار بکشد.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در دیدار با اعضای شورای اداری استان زنجان که به مناسبت آغاز هفته دولت انجام شد؛ اظهار کرد: شهید رجایی آدم معمولی بود و خیلی ژن قوی آن چنانی هم نداشت و شهید باهنر نیز همینطور بود؛ فقط مسلمان عامل به دین بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آدم متقی لباس و یا قیافه خاصی ندارد؛ گفت: باید در این حوزه از شهدا الگوبرداری کنیم؛ شهدایی که به تبرک خون آنها انقلاب به مرحله کنونی رسیده است.

وی با اشاره حضور هفت ساله خود در زنجان گفت: من مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری را از امام جمعه ثبت کرده و بر اساس آن عمل می‌کنم از همین رو در طول مدتی که در زنجان بودم؛ تلاش کردم سنگر نماز جمعه سنگر تسویه حساب سیاسی و جناحی نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در ستاد و خطبه‌های نماز جمعه نه کسی را بی‌جهت بالا برده و نه کسی را که نمی‌تواند از خودش دفاع کند؛ تضعیف کرده‌ام؛ گفت: خلاف این امر را شرعی نمی‌دانم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به برخی از مشکلات موجود در جامعه از جمله اسراف؛ برق مصرفی غیرمجاز؛ چاه‌های غیرمجاز و ... افزود: اما بنده مشکلات موجود را در جلسات شخصی با مدیران اعلام می‌کنم و لازم نیست که این موضوعات را در نماز جمعه که یک محل عمومی است اعلام کنم.

وی با بیان اینکه امام جمعه لیدر حزب نیست؛ گفت: هر کس به من گفته راستی هستم یا گفته چپی هستم؛ اشتباه کرده است و هر دو تهمت زده‌اند؛ در حالی که بنده یک خط دارم و یک معیار بیشتر ندارم و آن هم معیار ولی فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه امروز دیگر شرایط گله‌گذاری نیست و باید دست همدیگر را بگیریم و چشم و گوشمان به فرمایشات مقام معظم رهبری باشد؛ چون ایشان چارچوب و راه‌حل برون رفت از مشکلات را بیان کرده‌اند؛ افزود: بنده نیز به این امر عمل کرده‌ام و به اعتقاد بنده در سایه آرامش موضوعات حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ما امروز امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم و به همین دلیل در مقابل خون تک تک شهدا مسؤول هستیم؛ تصریح کرد: شهیدان به ما بگویند که چه کار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یک عده هنرشان فقط بالا بردن مطالبات مردم و تشدید جنگ روانی دشمن است؛ گفت: هنوز یک عده‌ای در فضای رقابت انتخاباتی هستند و مسؤولان نیز باید به خود سخت بگذرانند چون اگر فشاری به دوش مردم است؛ باید به دوش مسؤولان نیز باشد و به فرموده مقام معظم رهبری باید آخرین گروهی که به آنها فشار می‌آید؛ مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در این یک تا دو ماه مسئله برق نشان دادیم که می‌شود برخی از مسائل را مدیریت کرد؛ البته برخی از وزرا بخشنامه داده‌اند و احتمالا برای بقیه هم بشود؛ گفت: جدا با این کار خیلی از مسائل حل می‌شود؛ حالا اگر یکسال ملزومات نخریم چه می‌شود؛ یک سال این همایش‌های بی‌ربطی که اول آنها فقط یک فاتحه می‌دهند و می‌روند نباشد و یک سال هدیه کنار آنها نباشد یا یک سال این ریخت و پاش‌های مهمانی‌ها نباشد؛ چه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم نماز رونق داشته باشد؛ نباید نمازخانه را به یک فرد از زیرکار در رو بسپاریم؛ گفت: در مورد هزینه‌های اضافی نیز لازم است که یک روز برویم و واحدهای مختلف را سر بزنیم و در این زمینه با کسی دعوا نداریم.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از این چالش ما 6 مسئله اساسی داریم؛ گفت: اما به دو کار باید توجه بیشتری شود؛ یکی سرعت و دیگری دقت است؛ چون در شرایط جنگ جای آزمون و خطا نیست از همین رو هم باید سریع تصمیم گرفته و هم دقت داشته باشیم و درست تصمیم بگیریم؛ چون اصلی‌ترین مسئله دشمن نیز همین است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه ما امروز با جنگ روانی در دشمن هستیم؛ گفت: چند وقت پیش شاهد بودیم که به خاطر بنزین چه اتفاقی رخ داد یک اشکال فنی بود؛ اما دشمن چه جنگ روانی از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از بسیاری از گرانی‌ها هم بخشی به جنگ روانی دشمن برمی‌گردد؛ گفت: به قول کارشناسان تنها 30 درصد مربوط به عوامل خارجی و 70 درصد داخلی است.

وی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی؛ روانی و به ستوه آمدن مردم در واقع برنامه دشمن برای کشور ایران است؛ تصریح کرد: اینکه امروز یک گروه جدید با یک هزار و200 کارشناس برای عملی کردن تحریم‌ها نشان از این دارد که دشمن در تلاش برای ضربه زدن به کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: وزیر خزانه داری آمریکا با همه شرکت های که با ما رابطه داشتند ملاقات کرد و با تطمیع، تهدید فشارهای لازم را برای عدم همکاری با ایران انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه نباید چهره مسؤولان کشور را مخدوش کرد؛ گفت: همه حرف‌های ما باید ایجاد امید برای مردم باشد و در این زمینه یاس آفرینی نکرده و سیاه نمایی نکنیم؛ هر چند مشکلات وجود دارد و می‌دانیم 200 روستا مشکل آب دارد و در چند روستا با تانکر آبرسانی می‌شود؛ دیگر همین است و باید مدیریت شود؛ نه اینکه مرتب تکرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران نیز باید کمربند خود را برای خدمت محکم ببندند؛ گفت: مدیران باید در شرایط جنگی آمادگی لازم را داشته باشند و اگر کسی توانایی لازم را ندارد، خودش کنار بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به آتش‌سوزی یکی از شرکت‌ها در ابهر و حضور استاندار تا ساعت 2 و 30 دقیقه شب در آن محل افزود: این یک پیام دارد و آن اینکه آقایان کمتر در اتاق کار خود بنشینند؛ بلکه باید کارها را تسهیل کنند؛ چون می‌شود با یک تدبیری کارها را پیش برد.

منبع: فارس

ارسال نظرات