۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۷۰۴
آیت الله اعرافی:

نوآوری در تبلیغ ضروری است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نوآوری در امر تبلیغ یک موضوع حائز اهمیت بوده و خوشبختانه حوزه دارای یک میراث و سرمایه بزرگ دینی است که باید بتوانیم از این سرمایه حوزه برای تبلیغ و هدایت جوانان و نوجوانان به خوبی استفاده کنیم.
آیت الله اعرافی |۱۳۹۷

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای امروز مبلغان و علما باید بیش از پیش اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش باشند اظهار داشت: امیدواریم که با هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همکاری نهادهای دینی و حوزوی استان یک برنامه جامع برای حوزویان استان ارائه داده و با همکاری حوزه شاهد پیشرفت دانش علمی و مهارت پژوهشی حوزویان باشیم.

وی گفت: باید بر روی زبان‌های مختلف از جمله آموزش دقیق زبان عربی حوزویان تلاش کنند که ما در قم نیز تلاش کردیم در بخش‌های بین‌المللی فعالیت چشمگیری داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه نگاه معامله‌گری به تبلیغ ندارد، افزود: مبلغانی که در زمینه تبلیغ دین فعالیت می‌کنند باید عشق و علاقه به کار خود داشته باشند و حوزه نیز به هیچ عنوان به دنبال نادیده گرفتن بحث معیشت طلاب و مبلغان نیست و در این رابطه به منظور رفع مشکلات ضروری و معیشتی طلاب طرح‌هایی در دست آماده شدن است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ارتباط مناسب با گروه‌های مختلف مردم از جمله نسل جوان نیازمند مهارت مخاطب‌شناسی بوده که در روایات اهل بیت(ع) به آن اشاره شده و طلاب و حوزویان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: انواع هجمه‌های رسانه‌ای غربی بر علیه جوانان و نوجوانان در حال برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن است که باید طلاب و روحانیون از فرصت‌هایی مانند محرم و صفر برای هدایت و آگاهسازی جوانان استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: نوآوری در امر تبلیغ یک موضوع حائز اهمیت بوده و خوشبختانه حوزه دارای یک میراث و سرمایه بزرگ دینی است که باید بتوانیم از این سرمایه حوزه برای تبلیغ و هدایت جوانان و نوجوانان به خوبی استفاده کنیم.

آیت الله اعرافی گفت: ده‌ها سند چشم‌انداز و سند پایه در حوزه تهیه و آماده شده و ما نیز با توان در صدد اجرایی کردن این سندها و دستیابی به اهداف تعیین‌شده هستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات