۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۵۷۰۲
آیت‌الله اعرافی:

تبلیغ و ترویج دین نیازمند ورود به عرصه‌های جدید است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در انجام فعالیت‌های تبلیغی نیازمند نوآوری هستیم و استمرار برنامه‌های مذهبی و ترویجی توجه مضاعف به اجرای هر چه صحیح این قبیل از برنامه‌ها را می‌طلبد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در جهان کنونی بیش از هر مقطع زمانی دیگری به نهادینه شدن تحقیق و پژوهش نیازمندیم و در چنین شرایطی باید از فرهنگ والای مطالعه و ترویج آحاد مختلف مردم برای گرایش به آن بهره برد.

 وی با اشاره به اینکه گره زدن پیام‌های غدیر خم در زندگی و درس‌ گرفتن از قیام عاشورا می‌تواند در غلبه بر بسیاری از نابسامانی‌های فرهنگی و مشکلات اقتصادی مفید واقع شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام؛ غدیر خم را به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی کردند که در طول قرن‌های متمادی دشمنان اهل بیت (ع) نتوانستند آن را از بین برده و پیام‌های ارزشمند آن را به ورطه فراموشی بسپارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به اهمیت رسالت و وظایف خطیر مبلغان در سراسر کشور به ویژه در ایام محرم و صفر اشاره کرد و توضیح داد: در تبلیغ دین باید با عشق و علاقه وارد شد و در این راستا باید بستر لازم برای بهره‌گیری از توانمندی مبلغان دینی فراهم شده و از ارتباط گیری مناسب با گروه‌های مختلف مردم به ویژه نسل جدید نباید غافل شد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مخاطب‌شناسی و آشنایی با فنون ارتباطی متناسب با گروه‌های مختلف در ترویج معارف دینی اهمیت ویژه‌ای داشته و افزایش مشارکت‌های مردمی در مساجد و تکایای مذهبی در شکل‌گیری هویت واقعی دینی، احساس مسؤولیت و گرایش به مسائل مذهبی و اخلاقی تأثیرگذار خواهد بود.

وی از توجه ویژه حوزه علمیه قم برای اثربخشی بیشتر در فعالیت‌های بین‌المللی با توجه به آموزش زبان‌های مختلف خارجی به ویژه زبان عربی اشاره کرد و یادآور شد: باید برنامه‌ای در حوزه‌های علمیه کشور پیاده شود که هر سال بر دانش علمی و مهارت‌های پژوهشی مبلغان دینی و دانش‌آموختگان این عرصه افزوده شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: در انجام حرکت‌های قوی تبلیغی نیازمند نوآوری هستیم و برای تکمیل فعالیت‌های مذهبی و ترویجی خود توجه مضاعف به برنامه‌های بیشتر و رفع خلاء‌ها و آسیب‌ها ضروری است.

آيت الله اعرافی به درنظر گرفتن ده‌ها سند چشم‌انداز و سند پایه در حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: توجه به معیشت طلاب و مبلغین باید در اولویت قرار گرفته و برنامه‌های لازم برای تمرکز بیشتر و بهره‌گیری از ظرفیت مناسب فعالان عرصه دین و فرهنگ پیاده شود.

منبع:‌فارس

ارسال نظرات