۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۷۵۶۵۸

همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشگاه‌های تونس

در دیدار رایزن فرهنگی ایران در تونس با رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، ایحاد برقراری ارتباط بین این دانشگاه با مراكز علمی و دانشگاه‌های تونس بررسی شد.
دانشگاه تونس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحسن وحدتی، رییس دانشگاه رضوی مشهد در محل این دانشگاه با حجت‌الاسلام محمد اسدی‌موحد، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان گزارشی از وضعیت فرهنگی و دینی تونس ارائه داد و در ادامه به وجود ظرفیت‌های علمی و ایجاد تبادل فعالیت‌های علمی بین دانشگاه‌های تونس و دانشگاه رضوی مشهد اشاره کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه رضوی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه آشنا هستند و از طرفی از سطح علمی خوبی نیز برخوردارند، می‌توان برنامه‌های مشترکی را بین این دانشگاه و دانشگاه‌های تونس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی كرد.

اسدی‌موحد در ادامه به نگاه علمی، بین‌المللی و تخصصی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مراکز علمی اشاره کرد و گفت: ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس این سازمان نسبت به بحث هم‌افزایی با مراکز علمی و فرهنگی کشور اهتمام ویژه دارد و همواره رایزنان فرهنگی را به این امر تشویق می‌کند، بر این اساس پیشنهاد می‌شود که تلاش‌های بیشتری در زمینه انجام برنامه‌های مشترک بین دانشگاه رضوی و سازمان صورت پذیرد.

وی تأكید كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سیاستگذار و مجری فعالیت‌های فرهنگی و دینی در خارج از کشور می‌تواند از ظرفیت‌های دانشگاه رضوی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی نظام مقدس اسلامی ایران استفاده كند.

سپس حجت‌الاسالام وحدتی، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی سخنانی گفت: یکی از افتخارات دانشگاه رضوی، تربیت نیروهای مسلط به علوم اسلامی و زبان‌های خارجی است که ثمرات آن را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: به برکت فضای معنوی حرم امام رضا(ع) زمینه‌ها و فرصت‌های زیادی در عرصه بین‌الملل وجود دارد و این دانشگاه با نگاه جدید به عرصه بین‌الملل آمادگی دارد که با مراکز بین‌المللی به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری كند.

وحدتی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه رضوی بتواند از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برقراری ارتباط با دانشگاه‌های كشورهای مختلف به ویژه تونس، استفاده کند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منیع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات