۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۷۵۵۸۶

آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»

دبیر اجرایی همایش«جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با اشاره به برگزاری این همایش به همت معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات برای این همایش علمی تا اسفندماه ۱۳۹۷ می باشد.
همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عیسی بابامیر دبیر اجرایی «همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در گفت وگویی تصریح کرد: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افتخار دارد با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز همایش بین‌المللی آموزه‌های دینی و مسئله نفس و بدن در اسفندماه 1389 با حضور 25 اندیشمند خارجی و شمار کثیری از فرهیختگان داخلی که آثار ارائه‌شده در قالب 7 مجلد مجموعه‌مقالات همایش و نیز 15 عنوان کتاب مرتبط عرضه گردید، دومین همایش در ذیل کلان‌طرح «رابطه نفس و بدن» را برگزار کند.

وی با بیان اینکه عنوان این همایش بین المللی "جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت" خواهد بود ادامه داد: هدف از برگزاری دومین همایش علمی، پرداختن به یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات فلسفی و الهیاتی-کلامی در مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمی دنیا است.

دبیر اجرایی «همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» اظهارداشت: نفس‌شناسی فلسفی، فلسفه ذهن و موضوع جاودانگی انسان امروزه از قابل توجه‌ترین موضوعات در زمینه علوم شناختی، الهیات فلسفی، فلسفه و کلام اسلامی و انسان‌شناسی فلسفی است که در ادیان ابراهیمی به‌ویژه در مسیحیت و اسلام نیز اهتمام خاصی بدان شده است.     

وی خاطرنشان کرد: این همایش که مراحل مقدماتی آن از سال 1395 آغاز شده، در 14 و 15 اسفندماه 1398 برگزار خواهد شد و عنوان‌های اصلی همایش «مفهوم مرگ»، «مفهوم جاودانگی»، «ملاک این‌همانی شخصی»، «بقای پس از مرگ» و «حیات پس از مرگ» هستند و از محققان خواسته شده است در قالب 40 ریزعنوان به بررسی مسائل فلسفی و الهیاتی در مسئله جاودانگی نفس بپردازند.

وی گفت: دبیری علمی این همایش را حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه برعهده دارند و میثم فصیحی نیز دبیر اجرایی همایش در بخش خارجی است.

حجت الاسلام بابامیر بیان داشت: مهلت ارسال چکیده مقالات برای این همایش علمی، تا اسفندماه 1397 و مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا شهریورماه 1398 خواهد بود و مقالات پذیرفته‌شده در این همایش با درجه علمی-پژوهشی، پذیرش خواهند شد و مقالات برتر در فصلنامه علمی-پژوهشی نقدونظر منتشر می شوند.

وی تصریح کرد: در راستای این همایش، در دیماه سال 1396 نخستین پیش‌نشست همایش با عنوان «نظریه‌های جاودانگی نفس در فلسفه و الهیات» با حضور رضا اکبری "استاد دانشگاه امام صادق(ع)" برگزار شد و مطابق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است تا پایان سال جاری نیز دو پیش‌نشست دیگر برگزار گردد.  

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 80 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 50 عنوان چکیده پذیرفته شده و در دست تألیف می‌باشند و نزدیک به 10 عنوان مقاله نیز به دبیرخانه این همایش تحویل شده‌ است./۱۳۳۰/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات