۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۷۵۵۶۲
رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان:

موقوفات جدید با موضوع غدیر در هرمزگان ایجاد شود

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: نیاز است که موقوفاتی در بخش غدیر داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌هایی را برای گسترش فرهنگ‌غدیر بصورت گسترده‌تر در استان اجرا کنیم.
غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد عامری رییس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: عید غدیر به فطرت، مملکت، روح، وجود انسان ها بستگی دارد، همانطور که شش در وجود انسان، جان را تازگی می بخشد غدیر نیز به روح و وجود و کرامت انسان حیات طیبه، عزت و انسانیت می بخشد.

وی در ادامه افزود: غدیر تا جایی مهم است که به یک اتفاق جریان سازی تبدیل شد که حضرت محمد(ص) در یک روز از سال دهم هجری؛ حاجیان را در راه بازگشت از زیارت خانه خدا در محلی به نام غدیر جمع کرد تا پیامی را به آنان بدهد.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) ابتدا ابلاغ پیام خود را با نمادی آغاز کرد و با گذاشتن دعمامه خود بر روی سر حضرت علی(ع) مراسم تاجگذاری را بجا آورد و همگان با امیرالمومنین حضرت علی(ع) دست بیعت دادند و اعلام کردند که با وی وفادار خواهند بود.

حجت الاسلام عامری گفت: از آن روز، صاحبنظران، راویان و شاهدان این موضوع مهم را به رسم امانت گرفتند تا به امروز به دست ما رساندند، آن روز به روز عید سعید غدیر خم مشهور شد و به اذعان حضرت محمد مصطفی(ع) این روز افضل اعیاد امت اسلامی است.

وی افزود: یک سوم از آیات قرآن کریم درخصوص امامت و ولایت است همچنین تمامی اولیای الهی نسبت به عید غدیر خم توجه و عنایت ویژه ای داشتند، ائمه اطهار(ع) سفارشات فراوانی در این روز داشته اند که هدیه دادن، اطعام، صله ارحام، تکریم سادات از جمله آنهاست که با الهام گرفتن از آن بزرگواران، باید این سنت های نیکو را بجا بیاوریم.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان بیان کرد: کتب فراوانی درخصوص اهمیت و فرهنگ غدیر و تبیین موضوع مهم امامت و ولایت به رشته تحریر درآمده است، اما معنای واقعی این دو واژه مهم و کلیدی از زبان امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بیان شده است.

حجت الاسلام عامری به تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت در استان هرمزگان گفت: تهیه و توزیع ۵۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان با عنوان «ازدواج‌ آسان گل‌های علوی»، برگزاری مراسم ازدواج آسان ۳۱۳ زوج و اعطای جهیزیه در روستای «کرمون» بخش تخت شهرستان بندرعباس و دیگر محلات بندرعباس، برگزاری مراسم تکریم سادات و همایش سادات اهل‌ سنت، برگزاری گفتمان‌دینی، اطعام روز غدیر، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، میزگرد و سخنرانی‌های معرفتی، حرکت کاروان شادی در محلات و مناطق مختلف از جمله برنامه‌های این دهه است.

وی گفت: نیاز است که موقوفاتی در بخش غدیر داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌هایی را برای گسترش فرهنگ‌غدیر بصورت گسترده‌تر در استان داشته باشیم.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان تاکید کرد: شهرداری‌های مناطق سه‌گانه شهر بندرعباس نیز دراین بخش ویژه‌برنامه‌هایی را در دهه ولایت و امامت برگزار می‌کنند./851/د103/ب1

ارسال نظرات