۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۷۵۵۵۰
خطیب نماز جمعه دامغان:

تفکر و سیره عملی رجایی و باهنر در بین دولتمردان کشورمان حاکم شود

امام جمعه موقت دامغان گفت: بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در هفته ای به عنوان هفته دولت تنها تجلیل از دونام نیست بلکه بزرگداشت یک جریان، اندیشه و عمل انقلابی و مردمی است؛ امروز باید تفکر و سیره عملی این دو شهید والامقام در بین دولتمردان کشورمان حاکم شود.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه های بصیرت افزا و وحدت بخش نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر(ره) و آغاز هفته دولت، اظهار داشت: در طول 40 سال عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کارها و خدمات بیشماری انجام شده است که دولت ها هریک در دوران خود کمتر یا بیشتر در آن نقش داشته اند، مسئولان باید گزارش کارهای انجام شده را به مردم ارائه دهند.

امام جمعه موقت دامغان شهیدان رجایی و باهنر را یاران صدیق امام، مردم و انقلاب نامید که دولتمردان ایران اسلامی باید ویژگی های آنان را بشناسند و در قول و عمل را این شهیدان را ادامه دهند و خاطر نشان کرد: وفاداری به امام و ولایت در آشکار و نهان نخستین ویژگی این دو مسئول خدوم نظام اسلامی بود.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه رجایی به تمام معنا مقلد امام بود و اگر دولتمردان ما می خواهند موفق باشند باید گوششان به دهان رهبر معظم انقلاب باشد، افزود: مسئولان و دولتمردان اگر هشدارهای رهبری در سالهای اخیر به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی را عمل می کردند، هرگز وضعیت امروز اقتصاد کشور ما اینگونه نبود.

وی وفاداری به اسلام ناب محمدی و ارزش های دینی و انقلابی و پرهیز از مذاکره و ارتباط با دشمنان را دومین ویژگی بارز شهید رجایی عنوان و اضافه کرد: قریب به 40 سال قبل امام خمینی(ره) هشدار داد و آمریکا را شیطان بزرگ خواند و در سالهای اخیر هم بارها رهبر فرزانه انقلاب بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و نظام سلطه تأکید کردند اما متأسفانه برخی همچنان فرج را در مذاکره با کدخدا می دانستند.

حجت الاسلام جیرانی مردمی بودن و بامردم بودن را از دیگر ویژگی های مهم شخصیت شهید رجایی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمود: " رجایی و باهنر ارزششان به این بود که خودی بودند، بامردم بودند و برای مردم خدمت می کردند"؛ دولتمردان بدانند مردم کسی را می خواهند که خدمتگذار و از جنس خودشان باشد.

مراجعت بیماران دامغانی به شهرهای دیگر در شأن مردم این شهرستان نیست

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن روز پزشک، حکیم ابوعلی سینا را افتخار جهان اسلام و کشورمان دانست و ضمن اشاره به خدمات گسترده نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: همه به یاد دارند که در چند دهه گذشته کشورما مملو از پزشکان هندی، بنگلادشی و ... بود اما امروز ایران اسلامی صادر کننده خدمات بهداشتی و درمانی و تولید کننده علم و تجهیزات در این زمینه است.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مسائل آزار دهنده در شهرستان دامغان مراجعت هر روزه تعداد زیادی از همشهریان به شهرهای مجاور جهت استفاده از خدمات پزشکی و متخصصان است؛ این مسئله به هیچ وجه در شأن مردم دامغان نیست و مسئولان شهرستان موظفند با تلاش بیشتر زمینه جذب و نگهداشت پزشکان متخصص را در شهرستان فراهم نموده و مردم را از رفتن به دیگر شهرها جهت درمان بی نیاز کنند./977/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات