۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۵۴۹
امام جمعه ارومیه:

دولتمردان شهید رجایی و باهنر را الگوی عملی خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر ساده زیستی و مردم داری مسؤولان، گفت: مسؤولان باید شهیدان باهنر و رجایی را الگوی رفتاری و عملی خود قرا ردهند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به قرار گیری در هفته دولت، اظهار داشت: مسؤولان باید شهیدان باهنر و رجایی را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند.

وی با تبریک هفته دولت و لزوم گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر در قول و عمل، خاطرنشان کرد: ساده زیستی و خدمت به مردم از ویژگی های بارز این دو شهید بزرگوار است، از این رو باید آنان را سرلوحه کارها قرار داد و در خدمت به مردم پیشی گرفت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: با توجه به قرار گیری در سال شعارسال «حمایت از کالای ایرانی»، خانواده‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید از لوازم التحریر تولید داخل برای حمایت از کالای ایرانی خرید کنند و از دفترها و لوازم التحریر با نمادها، نشانه‌ها و تصاویر غیر اسلامی و غربی پرهیز کنند.

وی با تبریک روز پزشک و داروسازان، این قشر را زحمت کش و انسان دوست خواند و گفت: پزشکان عزیز که انسان دوستی خود را ثابت کرده اند لازم است در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از پرداخت هزینه های درمان عاجز هستند، مردم را یاری کنند تا مشکلات بهداشتی و درمان شیوع پیدا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی غدیر غم را روز اکمال دین و اتمام نعمت خواند و افزود: اگر واقعه غدیر غم اتفاق نمی افتاد و نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) حضرت علی(ع) را به جانشینی خود معرفی نمی کرد به تعبیر کتاب آسمانی قرآن کریم دین ناقص می ماند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسمات جشن غدیر غم، تصریح کرد: واقعه غدیر باید بیش از گذشته معرفی و شناسانده شود، درک این روز بسیار با اهمیت و مهم است و برگزاری باشکوه جشن غدیر در شناساندن این واقعه می تواند مؤثر باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به جنجال های اخیر در فضای مجازی با موضوع والیبال، ابراز داشت: توسعه ورزش والیبال در استان و فراهم کردن زمینه حضور همگانی در این ورزش لازم و ضروری است، مسؤولان استانی و شهری باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر حل مشکلات این ورزش که مورد توجه مردم استان است، گفت: باید بخش خصوصی نیز وارد عمل شود تا با برنامه ریزی و فکر اقتصادی در کنار توسعه این ورزش منافع اقتصادی آن نیز عاید استان شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات