۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۷۵۵۲۱
جنبش فتح خطاب به ترامپ:

بدون شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین هیچ صلحی در کار نخواهد بود

گروه‌های فلسطینی به اظهارات اخیر رییس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.
جنبش فتح فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم «اسرائیل» با واکنس فلسطینی ها روبرو شد.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن» فلسطین، جنبش فتح اعلام کرد: هیچ راه‌حلی و هیچ صلحی بدون معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین وجود نخواهد داشت حتی اگر «نزاع» تا پایان دنیا ادامه داشته باشد.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» هم گفت قدس قابل فروش نیست و دولت فلسطین بدون مرکزیت قدس شریف» معنایی نخواهد داشت.

وی ادامه داد ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید بدانند بدون اینکه قدس بدون معرفی قدس شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطین با مرزهای 1967 هیچ صلحی در کار نخواهد بود.

هفته جاری، ترامپ به روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نزدیک به نتانیاهو گفت قدس یک پرونده بسیار مهم برای او بوده و به همین دلیل آن را پایتخت رژیم «اسرائیل» اعلام کرده است.

رییس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که «قصد شما از جمله برداشته شدن قدس از روی میز مذاکرات» در کنفرانس اقتصادی داووس سوئیس چه بوده، گفت این بدان معناست که قدس به عنوان رژیم «اسرائیل» شناخته شده است و مسأله ترسیم مرزها میان طرفین از طریق یک توافق خواهد بود و او با هر توافقی در این باره میان دو طرف موافقت خواهد کرد.

آمریکا 14 ماه می امسال (24 اردیبهشت) طی مراسمی سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. طی اعتراضات فلسطینی‌ها در روز مذکور بیش از 60 نفر به شهادت رسیدند./۹۹۴/ب۱۰۳/ف

ارسال نظرات