۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۷۵۳۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

عرفه روز بریدن از تعلقات دنیا و به خدا پیوستن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبریک روز عرفه گفت: عرفه روز بریدن از تعلقات دنیا و به خدا پیوستن است.
عرفه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در جمع فعالان تبلیغی اظهار داشت: فرا رسیدن روز عرفه که یکی از اعیاد بزرگ است را بر امت اسلامی به‌ویژه کسانی که توفیق حضور در سرزمین وحی و عرفه را داشتند تبریک عرض می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: اگرچه در تقویم از عرفه به‌عنوان عید نام برده نشده، ولی روز بزرگی است و این روز روز از خود بریدن و از دنیا بریدن و پیوستن به خداوند است.

وی ادامه داد: عرفه روزی است که در آن سرور و سالار شهیدان دو عالم، حضرت امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات در مقابل ذات ربوبی مناجات و دعایی دارد که این دعا و مناجات در حقیقت دانشگاه معرفتی و تربیتی است.

حجت‌الاسلام سروستانی اضافه کرد: خوشا به حال کسانی که توفیق درک این روز را در جای جای کره پهناور زمین به‌ویژه صحرای عرفات دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: تضرع و ندبه کردن، اعلان حقارت و فقر و عاقبت بخیری درخواست عبودیت بندگی و پذیرش اعمال و عنایت ذات باری تعالی از جمله فراز هایی است که در این دعای معنوی وجود دارد و مناجات کنندگان در این روز از ذات الهی درخواست می‌کنند.

حجت‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: برای انسان هیچ چیز از عبودیت الهی گواراتر نیست و عرفه روز بریدن از دنیا و تعلقات آن و پیوستن به خداوند است، در عظمت و ارزش عبادت این روز روایات زیادی داریم و قرائت دعای عرفه و روزه گرفتن از اعمال این روز هستند.

وی اضافه کرد: ان شاءالله خداوند تبارک و تعالی به همه مومنین و مسلمین توفیق قرائت دعای عرفه در صحرای معنوی عرفه عنایت فرماید.

منبع: مهر

ارسال نظرات