۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۷۵۳۷۲
آیت‌الله اراکی:

وحدت و همبستگی بهترین سلاح برای مقابله با توطئه دشمنان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه وحدت و همبستگی بهترین سلاح و ابزار برای مقابله با توطئه دشمنان است، گفت: در حال حاضر زمینه اجتماعی برای تقویت وحدت در جوامع اسلامی فراهم است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه دوشنبه در دومین نشست هم‌اندیشی «اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام» که در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار دیپلماسی وحدت هستند.

وی افزود: با تشکیل این اتحادیه‌ها می‌توان دیبلماسی وحدت را در جوامع اسلامی اجرا و امت واحده اسلامی را ایجاد کرد.

آیت‌الله اراکی وحدت مسلمانان را ضامن رفع بسیاری از مشکلات در جوامع اسلامی دانست و ابراز کرد: دیپلماسی وحدت تنها یک ایده ذهنی و یا یک مطلب مربوط به وحدت نیست بلکه راهکاری برای نجات از جنگ تمام عیار دشمن علیه جوامع اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه همه تلاش اتحادیه‌ها باید در راستای عملیاتی کردن اقدامات در نظر گرفته باشد، ابراز کرد: مباحث مطرح شده در این جلسات باید به عنوان یک طرح به جوامع اسلامی ارائه و معرفی شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان در سراسر جهان زندگی می‌کنند بنابراین نباید فعالیت ما تنها به کشورهای اسلامی منطقه محدود شود، گفت: بسیاری از مسلمانان در جوامع غیر اسلامی زندگی می‌کنند و برخی از کشورهای غیر مسلمان نیز با کشورهای اسلامی رابطه خوبی دارند از این رو می‌توان در پیش برد اهداف از ظرفیت آنان استفاده کرد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه مجمع آمادگی پذیرش برنامه‌های عملیاتی تمام اتحادیه‌ها را قبل از برگزاری کنفرانس دارد تا با یک برنامه ریزی دقیق بین میهمانان و شرکت کنندگان همبستگی ایجاد کند، گفت: وحدت و همبستگی بهترین سلاح و ابزار برای مقابله با دشمن است و امروز زمینه اجتماعی برای تقویت وحدت در جوامع اسلامی فراهم است تنها باید راهکاری برای اجرایی شدن طرح‌های عملیاتی ارائه شده داشته باشیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات