۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۷۵۳۶۴
حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم:

افول قدرت آمریکا با حذف دلار از مناسبات اقتصادی جهان محقق می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افول قدرت آمریکا با حذف دلار از مناسبات اقتصادی جهان میسر می‌شود، گفت: مسلمانان باید به فکر راه اندازی صندوق، بانک و ارز مشترک برای تجارت و تبادلات تجاری و اقتصادی خودشان باشند.
مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، عصر امروز در دومین نشست هم‌اندیشی «اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام» که در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: اسلام راهکارهای فراوانی برای ایجاد اتحاد و انسجام ارائه می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه امروز جهان اسلام در شرایط تفرقه و کشمکش به سر می‌برد که باعث و بانی این نزاع و تفرقه زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی تفرقه را مانع ایجاد وحدت و الفت در جوامع اسلامی دانست و ابراز کرد: برای ایجاد وحدت و انسجام در جوامع اسلامی نیاز به تلاشی مستمر است هرچند عمده دلیل اختلافات در جوامع اسلامی از ناحیه خارج است اما نباید از ایجاد وحدت در جوامع اسلامی خسته و ناامید شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی جوامع اسلامی، گفت: امروز جوامع اسلامی با بحران اقتصادی مواجه هستند که غرب برآنان تحمیل کرده است، امروز کشورهای نفت خیز منطقه باید به سرعت به فکر جایگزین کردن باشند تا اقتصادشان پویا شود، داشتن مشکلات اقتصادی در شان و ذات جامعه اسلامی نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه جنگ‌های داخلی حربه دشمن برای نفوذ به جوامع اسلامی و خنثی کردن توان و قدرت مسلمانان است، گفت: دشمن این کار را انجام داد تا مسلمانان به منافع غرب چشم طمع ندوزند.

وی یکپارچه‌سازی سیاسی و اقتصادی مسلمانان را راهکاری برای رسیدن به دیپلماسی وحدت بیان کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید به فکر راه اندازی صندوق، بانک و ارز مشترک برای تجارت و تبادلات تجاری و اقتصادی خودشان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی با تاکید براینکه غرب نمی‌تواند الگوی مناسبی برای پیشرفت جوامع اسلامی باشد، گفت: امروز جهان غرب خود دچار مشکلات اقتصادی است چگونه می‌تواند الگوی جوامع اسلامی قرار گیرد امروز لازم است دلار از مناسبات اقتصادی جهان حذف و اهرم قدرت از غرب گرفته شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات