۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۵۳۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی مطرح کرد؛

اختلاف و دشمنی حربه مستکبران برای غارت منابع منطقه

رییس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی تنها راه مقابله با دشمنان را استفاده از قدرت وحدت و انسجام دانست و گفت: دشمن با ایجاد اختلاف و دشمنی درصدد غارت منابع منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین  تقوی ریاست شورای زکات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی، عصر امروز در دومین نشست هم‌اندیشی «اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام» که در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: عید قربان پیام اتحاد و انسجام امت اسلامی است.

وی افزود: وحدت حجاج در مناسک حج مقدمه‌ای برای تقویت وحدت در جوامع اسلامی است، وحدت همانند آب و غذا برای جوامع بشری لازم و ضروری است بنابراین می‌طلبد جوامع اسلامی با دیبلماسی وحدت برای رسیدن به وحدت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی وحدت را ضامن پیشرفت و سعادت جامعه بیان کرد و اظهار داشت: پیروزی ملت‌ها در فقدان وحدت امری محال و غیر ممکن است، تاریخ ملل مختلف نشان می‌دهد که موفقیت در گرو اتحاد و انسجام است.

رییس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته نیاز به وحدت و یکپارچگی جوامع اسلامی است، ابراز کرد: برای تقویت وحدت و انسجام نیاز است زمانه را خوب بشناسیم.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی براین که زمان شناسی سبب می‌شود انسان بر مشکلات روزگار فائق آید، گفت: زمان شناسی سبب می‌شود انسان در پیشبرد اهداف چند گام جلوتر حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ابراز کرد: با توجه به تحولات عصر حاضر در می‌یابیم که امروز بیش از سایر دوران‌ها نیاز به وحدت داریم از این رو مساله وحدت مربوط به یک برهه و زمان خاص مانند یک ماه و یک سال مشخص نمی‌شود بنابراین وحدت لازمه همه ایام سال است.

رییس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی با اشاره به آشوبهای منطقه، عنوان کرد: امروز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی ملت‌ها را به جان هم انداخته‌ و آتش فتنه را در منطقه برافروخته‌اند تا به اسم اسلام «داعش» چهره اسلام را تخریب کرده و منابع غنی کشورهای اسلامی را به غارت ببرند.

وی با اشاره به سخن سخیف و بی ادبانه ترامپ مبنی براینکه ما باید عربستان را همانند گاو شیرده تا زمانی که شیر دارد، بدوشیم گفت: آنان به هیچ عنوان نمی‌خواهند در منطقه آرامش حاکم شود و تنها راه مقابله با این رفتار ایجاد وحدت و انسجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی یکی از پیام‌های وحدت را تولید قدرت دانست و خاطرنشان کرد: با وحدت می‌توان به قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و غیره دست یافت، همچنین ثمره وحدت تقویت الفت و مهربانی و اجتناب از کینه و دشمنی است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات