۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸
کد خبر: ۵۷۵۳۵۸

برگزاری نمایشگاه کتاب پکن با رویکرد نشر دیجیتال

مسئولان چینی اعلام کردند امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با حضور ۱۰۰ نویسنده و ۱۳۰۰ خبرنگار برگزار خواهد شد.
چین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، نمایشگاه کتاب بین‌الملل پکن (BIBF) اعلام کرده است امسال بیست و پنجمین دوره خود را از 22 آگوست (31 مرداد) در حالی برگزار خواهد کرد تاکید اصلی آن حوزه دیجیتال خواهد بود. قرار است این نمایشگاه تا 26 آگوست ادامه داشته باشد. مسئولان چینی می‌گویند امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی تکنولوژی‌های دیجیتال در حوزه کتاب تدارک دیده‌اند.

به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب پکن امسال بخش کتاب‌های کودک نسبت به سال‌های گذشته فعالیت بیشتری خواهد داشت. «لینگ لین» معاون گروه صادرات و واردات انتشارات ملی چین گفت: امسال در بخش دیجیتال شرکت‌های مشهوری مثل آمازون، آیریدر، تنسنت، دنگ‌دنگ و بایدورید شرکت دارند که جدیدترین محصولات دیجیتال خود را در صنعت کتاب عرضه خواهند کرد.
وی افزود: حوزه دیجیتال مهمترین بخش نمایشگاه کتاب امسال است چون اعتقاد داریم کتاب‌های الکترونیک و به طور کلی محصولات فرهنگی الکترونیک آینده این حوزه را تشکیل می‌دهند. کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایی برای ارتباط با شرکت‌های تولیدکننده کتابهای الکترونیک در نظر گرفته شده است. اپلیکیشن‌ها و روش‌های ابداعی در حوزه صنعت نشر از دیگر بخش‌های این کارگاه‌ها است.
 از شخصیت‌های مختلفی برای سخنرانی در این کنفرانس‌ها دعوت شده است که از جمله آنها می‌توان به «زانگ زیا» مدیر شرکت آمازون در کشور چین اشاره کرد. سخنرانی‌های تخصصی در حوزه نشر دیجیتال و راهکارهای لازم برای ارتباط شرکت‌ها در سطح بین‌الملل پیش‌بینی شده است. نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی در صنعت نشر جهانی یکی دیگر از بخش‌های مهم حوزه دیجیتال نمایشگاه کتاب پکن خواهد بود.
مسئولان چینی اعلام کردند سال گذشته حدود 300هزار نفر از نمایشگاه کتاب پکن بازدید کردند. امسال 93 شرکت فعال در حوزه صنعت چاپ و نشر کتاب به این نمایشگاه دعوت شده است. 1300 خبرنگار، حدود 100 نویسنده از سراسر جهان برای حضور در نمایشگاه دعوت شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 500 قرارداد بین شرکت‌ها در روزهای مختلف نمایشگاه منعقد شود./
۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات