۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۵۳۲۵
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

آیین تلبس طلاب لرستان برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان گفت: مراسم تلبس جمعی از طلبه های استان که شرایط لازم را دارند، در روزهای آینده برگزار می شود.
ملبس/ تلبس / لباس طلبگی

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از برگزاری مراسم تلبس جمعی از طلبه های لرستانی خبر داد و بیان داشت: 45 نفر از طلاب استان شرایط لازم را برای ملبس شدن به لباس روحانیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه این طلاب در کارگاه تلبس شرکت کرده اند، افزود: از بین این 45 نفر که شرایط ملبس شدن به لباس روحانیت را دارند، طلابی که موفق به گذراندن مصاحبه شوند، در مراسم تلبس شرکت دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به برگزاری مصاحبه طلاب ملبس به لباس روحانیت با حضور اساتید حوزه و کارشناسان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مهم با هدف ارزیابی علمی و تهذیبی اخلاقی طلبه ها برگزار می شود.

وی در ادامه بیان داشت: برگزاری مصاحبه با محوریت اطلاعات عمومی، قرائت قرآن، تسلط به احکام و مسائل شرعی صورت می گیرد.

حجت الاسلام پیرمحمدی با تأکید بر اینکه طلاب باید قدر لباس روحانیت را بدانند، اظهار داشت: ملبس شدن به لباس روحانیت مسؤولیت طلاب را دوچندان می کند و باید قدر این فرصت را بدانند.

وی بیان داشت: طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس سربازی و نوکری حضرت بقیه الله(عج) می شوند، رسالتی خطیر در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی و هدایت دینی جامعه بر دوش دارند و باید در انجام رسالت خویش کوتاهی نکنند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات