۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۵۳۱۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری سومین جشنواره استاني تئاتر بسیج، برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تبریز، تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و بسیج رسانه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رامین ریاضی، دبیر سومین جشنواره استاني تئاتر بسیج آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آخرین مهلت نام‌نویسی گروه‌های هنری در این جشنواره تا یکم شهریور ماه سال جاری اعلام شده که در صورت درخواست هنرمندان قابل تمدید است.

وی با بیان این‌که آثار دریافتی از یکم تا چهارم آبان بازبینی و از 20 تا 23 آبان به نمایش درمی آید، گفت: این جشنواره امسال به‌گنه‌ای طراحی شده که بازخوانی متون نمایشی از روند اجرای آن حذف و علاقه مندان پس از ثبت نام و تکمیل فرم شرکت در جشنواره می توانند متون خود را تا مرحله بازبيني جلو برند.

ریاضی با بیان این‌که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، استکبارستیزی، سبک زندگی اسلامی، پبشگیری از آسیب های اجتماعی، آیین های مذهبی، حجاب و عفاف، جبهه مقاومت اسلامی، حمایت از کالای ایرانی، وحدت و انسجام ملی و ... از جمله محورهای موضوعی جشنواره است، گفت: جشنواره در دو بخش حرفه ای و تجربی(کار اولی) برگزار می شود.

وی با بیان این‌که در بخش تجربی عموم علاقه مندان به خصوص دانشجویان دانشگاه ها می توانند ثبت نام و شرکت کنند، افزود: برگزیدگان این جشنواره را به جشنواره ملی مقاومت که آذرماه برگزار خواهد شد، معرفی خواهیم کرد تا بتوانند در آن عرصه رقابتی نیز حضور یابند.

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در جلسه آینده شورای شهر تبریز

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه مجلس در جلسه آینده شورا برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در جلسه امروز به دلیل پایان وقت جلسه انتخابات هیئت رئیسه در جلسه آتی برگزار می شود.

وی با تبریک روز جهانی عکاسان تصریح کرد: به این قشر تلاشگر که بخشی از آنها در جلسات شورا همیشه حضور پیدا می کنند خدا قوت می گوییم و آرزو میکنیم در کارشان موفق باشند.  او با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: امیدوارم همه ما پیروان راستین برای آن امام و ائمه اطهار باشیم.

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد آذربایجان شرقی و بسیج رسانه

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج رسانه به منظور استفاده از ظرفیت رسانه ها در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، برقراری پل ارتباطی میان خیران و محرومان و ترغیب مردم برای کمک به محرومان منعقد شد.                         

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: تفاهم نامه همکاری این نهاد و سازمان بسیج رسانه به منظور استفاده از ظرفیت رسانه ها در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، برقراری پل ارتباطی میان خیران و محرومان و ترغیب مردم برای کمک به محرومان منعقد شد.      

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه استان در برنامه های مناسبتی کمیته امداد از جمله جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها و جشن رمضان مشارکت خواهد کرد، افزود: توسعه و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری، افکارسنجی و دریافت نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه و جذب و شناسایی خیران رسانه از اهداف این تفاهم نامه است.   

کلامی با بیان اینکه کمیته امداد استان طبق این تفاهم نامه به منظور معرفی مددجویان نخبه و کارآفرین تور رسانه ای برگزار خواهد کرد، گفت: تجلیل از خیران رسانه، همکاری با اصحاب رسانه در بازدید از منزل مددجویان در قالب طرح مفتاح الجنه، معرفی فرزندان محسنین بدون حامی به خیران رسانه و تقدیر از آثار انتشار یافته مرتبط با کمیته امداد از مهمترین تعهدات این نهاد در تفاهم نامه است.        

ارتقای خدمات درمانی هدف اصلی بنیاد شهید است

قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در دیدار با آزادگان سرافراز منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور، گفت: تلاش برای ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی به ایثارگران جزو اهداف اصلی و محوری این مجموعه است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان روند رو به رشدی طی سال های اخیر طی شده است، افزود: سیاست اصلی بنیاد در حوزه درمان ارتقای خدمات و افزایش سطح رضایتمندی ایثارگران است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه هیچ مشکلی نداشته و همه ایثارگران از ظرفیت‌های درمانی بنیاد بهره‌مند هستند.

صمدیان، عمده ‌ترین دغدغه بنیاد شهید و امور ایثارگران را اشتغال فرزندان ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس دانست و از جانبازان، آزادگان و ایثارگران به عنوان هویت ملی و تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد که از کیان میهن اسلامی حفاظت و پاسداری می‌ کنند.

وی عزت و آبروی نظام و انقلاب را مرهون صبر، مقاومت و ایستادگی آزادگان دانست و افزود: این سرافرازان، با ایمان راسخ و عقیده‌ای استوار سخت‌ ترین شکنجه‌های رژیم بعث عراق را تحمل کرده و حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دادند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات