۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۷۵۳۱۰
حجت الاسلام زینی وندیان:

پرداخت زکات مهمترین عامل فقرزدایی است

امام جمعه شهرستان زاغه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، گفت: با فرهنگ سازی به موقع و تبیین این مهم به عنوان یک ارزش باید در راستای فقرزدایی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه گام برداریم.
زکات خیلی نیست، اما به اندازه فقرا هست

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت زکات در دین اسلام پرداخت و بیان داشت: در قرآن 95 درصد مواردی که در آیات قرآن از نماز یاد شده است، پس از واژه نماز زکات نیز به کار می رود.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمه است که اگر نماز پذیرفته شود، سایر اعمال نیز پذیرفته می شود، افزود: با توجه به روایات کسی که زکات پرداخت نمی کند نمازش مورد قبول نیست و این مهم اهمیت پرداخت زکات را می رساند.

حجت الاسلام زینی وندیان یادآور شد: زکات احکام و مسائل فراوانی دارد که دین اسلام به آن پرداخته است و بر مسلمانان واجب است که در احیا و اقامه احکام آن اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تأکید الهی در پرداخت زکات دلیل اجتماعی دارد، عنوان داشت: زکات حق الله است و باید به فقرا پرداخت شود و اگر زکات را پرداخت نکنیم در روز قیامت دامن گیر ما می شود.

حجت الاسلام زینی وندیان زکات را عاملی مهم در زمینه فقرزدایی عنوان کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ پرداخت زکات نیازمند فرهنگ سازی است و باید در این راستا نهادهای آموزشی از ابتدای دوران مهدکودک و ابتدایی بین فرزندان نهادینه سازند.

امام جمعه شهرستان زاغه اظهار داشت: در کنار احکام و مسائل شرعی پرداخت زکات نیز باید آموزش داده شود و با نهادینه سازی این فرهنگ در خانواده ها شاهد ترویج فرهنگ پرداخت زکات باشیم./۹۴۵۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات