۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۷۵۳۰۶
امام جمعه الشتر:

پرداخت زکات از مؤلفه های برقراری عدالت اجتماعی است

امام جمعه الشتر با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگی پرداخت زکات، گفت: پرداخت زکات از مؤلفه های برقراری عدالت اجتماعی است.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام بیان داشت: زکات یک واجب شرعی است که در راستای عدالت اسلامی در جامعه اسلامی، خداوند بر عهده بندگان به عنوان یک تکلیف قرار داده است.

وی افزود: خداوند برای توازن بین بندگان خود و در راستای تأمین عدالت اجتماعی انفاق را به دو صورت مستحب و واجب قرار داده است و زکات مستحب شامل دستگیری، یاری رساندن و حمایت مالی می شود که کار پسندیده و ارزشمندی است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر و اینکه حمایت از فقرا و نیازمندان دوام پیدا کند و دیگران بنا به هر دلیلی که از برخورداری اجتماعی محروم شده اند، خداوند امورات بندگانش را بر اساس تکالیف بر بندگان واجب کرده است.

وی با بیان اینکه چهار عنصر آب، هوا، نور و خاک که در تولید ثروت و سلامتی مؤثر است تحت قدرت الهی است، عنوان داشت: امروز هم اگر شما ساختمانی اجاره می کنید مبلغی به عنوان اجاره بها به مالک می دهید و اما از نظر عقلی مالک اصلی خدا است.

امام جمعه الشتر اظهار داشت: خداوند حق و حقوق مربوط به خودش را به بندگان ضعیف خود واگذار می کند و زکات، اجازه بهایی است از ملک حقیقی که مالک آن خداوند است باید به بندگان خدا واگذار کرد.

وی بر ضرورت تبیین فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: اولین مرتبه و مرحله فرهنگ سازی پرداخت زکات تفهیم و تبیین فهم موضوع فرهنگ زکات است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: همانطور که ما نسبت به ملکی که مالک آن نیستیم و برای راضی کردن مالک سعی می کنیم اجاره بها را به موقع پرداخت کنیم و با مشکل برخورد نکنیم، اگر این فرهنگ را به سمت جلب رضایت مالک حقیقی بکشانیم، اولین مرتبه پرداخت زکات است که با سوق و ذوق صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: پرداخت به موقع زکات موجب رفع فاصله طبقاتی شده و در برقراری عدالت اجتماعی بسیار مؤثر است و فرهنگ سازی لازمه ترویج این مهم است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات