۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۷۵۳۰۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خبر داد؛

تعامل حداکثری نهادهای حوزوی با سازمان اوقاف و امور خیریه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از تعامل حداکثری نهادهای حوزوی استان خبر داد و گفت: امسال در طرح نوروزی ۸۰ روحانی از مدارس علمیه قم و تبریز مشارکت داشتند.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی امروز در جمع متولیان امامزادگان شاخص استان با اشاره به این‌که تبدیل بقاع متبرکه استان به قطب‌های فرهنگی مناطق مختلف از جمله مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: احیا و آبادانی امامزادگان سال‌هاست که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان در طول سال‌های گذشته مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در حوزه عمران و آبادانی امامزدگانی از جمله سیدجمال، سید حمزه، میرموسی و سید محمد کججانی در تبریز، سید ابراهیم مراغه و سید اسماعیل میانه اقدامات خوبی انجام داده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از نصب ضریح جدید یرای امام زاده سید احمد مرند خبر داد و گفت: تمامی طرح‌های عمرانی، بهسازی، توسعه، تعویض یا نصب ضریح با مشارکت خیرین و نذورات مردمی انجام می شود، با این حال همواره در عرصه های فرهنگی و مذهبی نیز برنامه های مختلفی در دستور کار بوده است.

حجت الاسلام مصائبی مشارکت خیرین را لازمه عمران و آبادانی امامزادگان دانست و افزود: امسال همزمان با ماه محرم برنامه بصیرت عاشورایی و ویژه برنامه یاس نبوی برای ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اجرایی می شود که این برنامه در کنار طرح حفظ قرآن کریم، ایجاد مراکز تخصصی قرآنی در شهرستان ها و برگزاری مسابقات قران کریم است.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف در ایام اربعین اقدام به برپایی موکب در شهر سامرا عراق خواهد کرد، تصریح کرد: نماینده کنسولگری ایران در سامرا، درخواست حضور مجدد اداره اوقاف استان برای ایام اربعین امسال داشته است که مقدمات لازم برای تحقق این امر در حال فراهم شدن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از تعامل حداکثری نهادهای حوزوی استان خبر داد و گفت: امسال در طرح نوروزی ۸۰ روحانی از مدارس علمیه قم و تبریز مشارکت داشتند که ضمن ارائه مشاوره، به سوالات و شبهات دینی عموم مردم و گردشگران پاسخ دادند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به رضایت حداکثری مردم از فعالیت مبلغان در اماکن عمومی به ویژه پارک‌ها خاطرنشان کرد: این برنامه با نظارت و اشراف نماینده ولی فقیه در استان همراه بود که خوشبختانه رضایت عموم مردم را نیز به دنبال داشت./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات