۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۵۳۰۱
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خبر داد؛

انتقال واحدهای فرهنگی و اخلاقی به متن برنامه درسی حوزه علمیه خواهران

خانم ظهیری گفت: با برنامه‌های جدیدی که مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ خواهند کرد، واحدهای فرهنگی و آنچه مربوط به اخلاق است از فوق برنامه به متن برنامه درسی انتقال داده خواهد شد.
حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، از انتقال واحدهای فرهنگی از فوق برنامه به متن برنامه درسی حوزه علمیه خواهران خبر داد.

وی با بیان این‌که اخلاق و تهذیب هدف غائی حوزه‌های علمیه است، افزود: کسی که مسیر خود را در حوزه تبلیغ و پرداختن به احکام مشخص کرده یک درجه از تهذیب را طی کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران در ادامه اظهار داشت: وقتی در دنیای کنونی ضلالت‌ها بر فضیلت‌ها پیشی می‌گیرد، افزودن بر فضیلت‌ها تکلیف ما حوزویان به شمار می‌رود و این امر هم در پرتو اخلاق و تهذیب شکل می‌گیرد که البته در عمل ما نهفته است.

ظهیری با بیان این‌که فضای مدرسه، نقش استادان، مدل نشستن، انتخاب عروس و داماد و مانند آن همه با هم مسیر اخلاق و تهذیب را برای خود ما تکرار می‌کند و بعد برای دیگران آینه خواهد بود، افزود: مدیری می‌تواند مسیر خوب شدن و بهتر شدن را برای خود فراهم کند که فضای مدرسه و ارتباط او با مخاطب مسیر اخلاق و تهذیب باشد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌های جدیدی که مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ خواهند کرد، واحدهای فرهنگی و آنچه مربوط به اخلاق است از فوق برنامه به متن برنامه انتقال داده خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به شعار چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران که «مدرسه محوری، نگاهی درون‌زا به رفع کاستی‌ها» بود، گفت: در مدرسه محوری برنامه فرهنگی براساس ذائقه استان و اولویت مدرسه از خود دانش‌آموختگان گرفته می‌شود.

وی البته با بیان این‌که دانش‌آموختگان موظفی حوزه علمیه خواهران نیستند بلکه ساماندهی، سازماندهی، ارتقا و زمینه‌سازی برای به کارگیری فارغ‌التحصیلان وظیفه حوزه است، از فارغ‌التحصیلان خواست که به شهرهای خود باز گردند و در راستای آنچه تخصص کسب کرده‌اند، خدمت کنند./920/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات