۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۵۲۹۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

مسجد پایگاه بصیرت افزایی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسجد پایگاه بصیرت افزایی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است، گفت: مساجد می‌توانند جامعه را در برابر شبهات علمی و فکری صیانت و پاسداری کند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، امروز در شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که همزمان با سالروز آتش زدن مسجدالاقصی به دست رژیم غاصب صهیونیستی در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: 90 درصد از شهدای ما در مسجد تربیت و رشد یافتند.

وی افزود: روحانیان و عالمان دینی خود نیز صفوف مقدم جهاد فی سبیل‌الله حضور داشتند و در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل به همران رزمندگان اقدام به فعالیت‌های دینی، ملی، سیاسی و حتی اقتصادی می‌کردند و مردم را نیز به حضور در عرصه جهاد دعوت می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ائمه جماعات سنگ صبور و موجب آرامش مردم هستند، ابراز کرد: مسجد مکانی مقدس است که با حضور در آن انسان آرامش یافته و هر گونه اضطراب و ناراحتی اجتماعی در وجود او رفع می‌شود. مسجد می‌تواند جامعه را در برابر شبهات علمی و فکری صیانت و پاسداری کند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مسجد در حوزه اخلاق و عمل می‌توانند تأثیر بسزایی در جامعه داشته باشد، گفت: مساجد رابط بین دنیا و آخرت هستند انسان با قرار گرفتن در مسجد و راز و نیاز با خداوند بندگی خود را به محضر معبود عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه مسجد باب الحکمة است، اظهار داشت: پس از هجرت نخستین اقدامی که رسول خدا انجام دادند بنای مسجد به عنوان پایگاه عبادت و بندگی بود، مساجد این ظرفیت را دارند که مشکلات مردم را رفع کنند و به نشر معارف دین بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه انسان سازی براساس مبانی قرآنی است، عنوان کرد: در مسجد است که می‌توان به راحتی مردم را امر به نیکی‌ها و نهی از بدی‌ها کرد مسجد پایگاه بصیرت افزایی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است بنابراین مساجد را که خانه خدا هستند باید قدر دانست و از همه ظرفیت‌های آن بهره برد.

تولیت آستان قدس رضوی با استناد به کلام رهبر کبیر انقلاب مبنی براینکه مساجد سنگر هستند و باید این سنگرها را حفظ کرد، گفت: مساجد پایگاه‌های فرهنگی هر کشور به شمار می‌روند از این رو مورد هجوم دشمنان قرارمی‌گیرند امروز مشاهده می‌کنیم که آل سعود چگونه مساجد را مورد هجوم قرار داده است، مسجد‌الاقصی نیز چون قبله اول مسلمانان است که می‌توان از آن درس ایستادگی و مقاومت یاد گرفت.

وی با تاکید براینکه مساجد باید به تبیین فوائد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مساجد از قبل از انقلاب نقش ارزنده‌ای در حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم و ایجاد امنیت داشته‌اند امروز نیز با وجود مشکلات اقتصادی لازم است امید را در میان جامعه گسترش دهند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات