۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۷۵۲۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در اختتامیه اجلاسیه حوزه خواهران:

زیر بار مدرک گرایی نخواهیم رفت | عطر انقلابی‌گری باید همواره در حوزه به مشام برسد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به ترویج مدرک‌گرایی و پایین آوردن سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران در سطح صدور مدرک هشدار داد و گفت: برند علمی حوزه‌های علمیه خواهران هرگز نباید شکسته شود.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، نسبت به ترویج مدرک‌گرایی و پایین آوردن سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران هشدار داد.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران باید برند علمی خود را داشته باشد، تصریح کرد: همه باید همت خود را به سمت رشد علمی مدارس علمیه خواهران معطوف کنیم چراکه دانش با درخواست مدرک و کمیته امدادی کردن و پایین آوردن و سبک کردن مرجعیت علمی تولید و حاصل نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این‌که برند علمی حوزه‌های علمیه خواهران به هیچ وجه نباید شکسته و خدشه‌دار شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهند برند علمی را در حوزه‌های علمیه خواهران پایین آورند و اقدام به صدور مدرک کنند، ما زیر بار نمی‌رویم.

وی جنس دوم شدن حوزه‌ علمیه خواهران و به حاشیه رفتن آن را محصول کم گذاشتن از دانش برای آنان دانست و اظهار داشت: سهم و سقف حوزه‌های علمیه با تبلیغات عمومی و حضور در مجالس کوچک و محدودسازی‌های معنادار کاهش می‌یابد در حالی که در این حوزه‌ها دانش، مادری و همسری در اوج قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان این‌که رشد، توانایی و قابلیت‌های طلاب خواهر بیشتر و یا برابر هر مرکز علمی دیگری است، گفت: باید باب توصیه، تسهیل‌های تضعیف کننده و تأمین اجتماعی شکلی را ببندیم و البته مهارت تنظیم برنامه‌ها را متناسب با ویژگی‌ها و نقش‌های خواهران طلبه تدبیر کنیم.

وی همچنین از آمادگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای تبدیل مصوبات مطرح شده به بخش‌نامه و ابلاغ آن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید با مجموعه برنامه‌های مربوط به رفع کاستی‌ها آغاز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که تمرکز بر روی جمع‌آوری و تنظیم تجارب و اراده بر حل مسائل و مشکلات است، اظهار داشت: می‌خواهیم نشان دهیم که می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و ان شاءالله سال آینده همایش برنامه‌های بالنده را برگزار کنیم و کاملا به سمت محتوا برویم.

وی افزود: انتظار ما توسعه محتوایی و به روزرسانی و تخصصی شدن حوزه‌های خواهران است و رفع کاستی‌ها مقدمه و گامی برای سبک شدن و آماده شدن برای اعتلا و پرواز است که در سال ۹۸ باید تعقیب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در پایان بر رعایت انضباط تأکید کرد و با بیان این‌که بزرگ‌ترین نقش ما در فضای فرهنگی ایجاد معنویت است، افزود: رنگ و بوی حوزه باید رنگ و بوی معنوی باشد و عطر انقلابی‌گری باید همواره در حوزه به مشام برسد./920/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات