۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۷۵۲۷۸

همایش بزرگ سلامت معنوی در زنجان برگزار شد

همایش بزرگ سلامت معنوی به منظور ارتقاء سواد فقهی و آموزش احکام عبادی بیماران با حضور بیش از ۳۰۰ پرستار و کادر درمانی در زنجان برگزار شد.
اخلاق پزشکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، امروز در همایش بزرگ سلامت معنوی، با اشاره به نشاط روحی انسان، گفت: حال معنوی یکی از سرمایه های اصلی زندگی انسان محسوب شده و نشاط آفرین است.

وی در ادامه با ابراز تأسف از عدم تلاش در راستای عملیاتی نمودن تئوری های معنویت، افزود: معنویت یک امر درونی است؛ اما متأسفانه مقوله معنویت که اصلی ترین نیاز انسان ها است، بیشتر در حد و اندازه های تئوری مدرسه و دانشگاه مانده و عملیاتی نشده است.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: هر چیزی که در بدن با نسبت به آن کمبودی احساس شود، یک آلارم مخصوص به خود را دارد مانند سر درد که آلارم افت قند خون یا چیزهایی شبیه به آن است، اما معنویت تنها چیزی است که خودمان باید فقدان آن را متوجه شویم.

حجت الاسلام شیرمحمدی در ادامه رسیدن به معنویت را مستلزم رفتارهای خاصی دانست و گفت: وصال به معنویت امری نیست که به همین راحتی میسر بوده و انسان هر جور که دلش خواست رفتار کند و هر چیزی که دلش خواست بر زبان بیاورد، بلکه رسیدن به معنویت مستلزم رفتارها و مراقبت های خاصی است.

وی در ادامه اظهار داشت: جامعه ای که معنویت در آن بمیرد به مرگ خاموش دچار شده است؛ بدانید که دنیا دنیا گنج و ثروت بدون معنویت به درد نمی خورد.

حجت الاسلام شیرمحمدی در پایان با بیان اینکه حتی برای انسان مادی غربی هم معنویت لازم است، تأکید کرد: حتی برای انسان غربی که در دنیای مادی غرق شده است، معنویت لازم است و برای ارضای حس معنویت طلبی آنها معنویت های دروغین و عرفان های کاذب را بنا نهادند؛ از این رو مشخص است که همه انسان ها به معنویت نیاز جدی و اساسی دارند.

گفتنی است؛ در ادامه این همایش دکتر قربانی، برگزیده بیست و چهارمین جشنواره سراسری نماز، به آموزش احکام بیماران در شرایط جسمانی مختلف پرداخت./935/پ203/ب1

ارسال نظرات