۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۷۵۲۷۷
حجت الاسلام علیزاده:

کارنامه حقوق بشری آمریکا سیاه است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه گفت: کارنامه حقوق بشری آمریکا در دنیا سیاه است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره برخورد آمریکا در مواجهه با حقوق بشر اظهار داشت: ریشه حقایق را با انحراف واژه‌ها زده و با ادعای حقوق بشر بیشترین نقض حقوق بشر را اعمال کرده‌اند به‌طوری‌که می‌گویند به شرطی به کشورها وام می‌دهیم که طرح‌های موردنظر آنان را دنبال کنند یا زنان سرخ‌پوست را عقیم می‌کنند تا جمعیتی علیه آنان شکل نگیرد.

وی با بیان اینکه در آمریکا نژادپرستی بیداد می‌کند و روزگاری برده‌داری در این کشور رسمی بود، تصریح کرد: برخورد زشت با مسلمانان و سوزاندن قرآن و اهانت به پیامبر و تبعیض شغلی علیه مسلمانان و ... تنها نمونه‌ای از رفتار آمریکا است که به اسم حقوق بشر انجام می‌شود.

این روحانی با بیان اینکه کارنامه حقوق بشری آمریکا در دنیا سیاه است، ادامه داد: در غرب آسیا به بهانه مبارزه با تروریسم ورود کردند و از داعش حمایت کردند و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی که 70 سال ادامه دارد و یا اینکه صلح اعراب با اسرائیل را کدام کشور دنبال می‌کند؟

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به جنایات بی‌شمار آمریکا در دنیا گفت: 290 مسافر هواپیمای ایران را در هوا پودر کردند و بیش از یک‌میلیون کشته در عراق به وجود آوردند، بمباران ناکازاکی و هیروشیما، جنایت در ویتنام، افغانستان و همه این‌ها به خاطر خوی سلطه طلبانه آمریکا است.

وی همچنین گفت: ایران 40 سال است که در برابر آمریکا ایستاده است اما گلایه ما از عناصر داخلی است که پای سفره انقلاب به جایی رسیدند و نمک خوردند و نمکدان شکسته‌اند تا جایی که منافقان نیز به صحنه آمدند کسانی که تا آرنج دستشان به خون مردم آلوده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات