۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۵۲۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مراسم حج پیام رسان قیام کربلا بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مراسم حج پیام رسان قیام کربلا بود تا همه جوامع اسلامی متوجه این نهضت شوند.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت شهادت امام محمد باقر(ع) که صبح امروز 29 مرداد در حرم رضوی برگزارشد، به تبیین چرایی حرکت امام حسین(ع) در ایام حج به سمت عراق و کربلا پرداخت.

وی با اشاره به فلسفه مناسک حج که با حضور خیل عظیمی از مسلمانان انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه در آن دوران رسانه ها و ابزار ارتباطی وجود نداشتند امام حسین(ع)آ غاز قیام خود را در این ایام قرار دادند تا امت مسلمان از زمان آغاز قیام باخبر شوند و معاویه نتواند صدای این قیام را به آسانی خاموش سازد.

مراسم حج پیام رسان قیام کربلا بود

امام جمعه مشهد با بیان اینکه با این کار امام حسین(ع) در واقع قیام در سطح بلاد مسلمین فراگیر شد، اظهار کرد: در واقع مراسم حج پیام رسان قیام کربلا بود تا همه جوامع اسلامی متوجه این نهضت شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه چرا امام حسین (ع) برخی افراد فرصت طلب را همراه خود به کربلا نبرد، گفت: در واقع هر قیامی جهتی دارد که در جهت همان قیام باید از ابزار آن استفاده کرد.

جهت حرکت و نهضت امام حسین(ع) قدرت و حکومت نبود

وی با اشاره به این مطلب که برخی در اصرار برای همراهی با امام حسین(ع) به دنبال پست و مقام و جاه طلبی بودند، بیان داشت: این درحالی است که جهت حرکت و نهضت امام حسین (ع) قدرت و حکومت نبود و همراهی این افراد به نفع این قیام نبوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به کارگزارانی از جنس عبدالله مطیع که خواستار همراهی با امام حسین(ع) برای جاه طلبی و قدرت بودند، گفت: در واقع این افراد تا زمانی با قیام همراه می شوند که بدانند فرصت پست و مقام برای آنان فراهم می شود و گرنه در همان میانه راه از قیام جدا می شوند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت و نهی از منکر قیام کرد،بیان داشت: در واقع اگر همراهان ایشان فلسفه نهضت عاشورا را درک نمی کردند که همان مبارزه با استکبار است قیام با شکست مواجه می شد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات