۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۷۵۲۱۸
عضو جامعه روحانیت مبارز:

سردار سلیمانی‌ها تربیت شده و رشد یافتگان مکتب ولایت هستند

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مکتب ولایت می‌تواند سلیمانی‌ها تربیت کند، گفت: ولایتمداری عزت و سربلندی ایران را در جهان تضمین می‌کند.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدوس عضو جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) در مسجد جامع غدیر گفت: نام شریف امام پنجم محمد، کنیه ایشان ابوجعفر و معروف‌ترین لقب حضرت باقر نام دارد.

وی افزود: حضرت تنها نوه دو امام معصوم هستند که در کربلا نیز حضور داشتند، امامت ایشان 18 سال به طول انجامید و در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام عبدوس درباره لقب امام محمد باقر(ع)، ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) در شرایط سختی زندگی می‌کردند و کسی نمی‌توانست اسم امام را به زیان جاری کند اما با روی کار آمدن عمر ابن عبدالعزیز آزادی بیان در جامعه حاکم شد او برخلاف خلفای جور خواستار اجرای عدالت در جامعه و مانع سب امیرمومنان علی(ع) در مساجد شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بازگردانی فدک به امام محمد باقر(ع)، عزل کارگزاران بی لیاقت، صدور دستور خوش رفتاری با فرزندان علی(ع)، اخراج شعرا و دلقکان از قصر و آزادی نقل حدیث از اموری بود که عبدالعزیز در دوران حکومت کوتاه خود انجام داد.

وی اضافه کرد: آزادی نقل حدیث یک فرصت طلایی بود که امام محمد باقر(ع) از آن استفاده کردند و در مسجد به نقل حدیث پرداختند و علوم را برای مردم شکافتند از این رو ایشان را باقر العلوم یعنی شکافنده علوم ‌نامیدند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) شاگردان بسیاری تربیت کردند، اظهار داشت: بعد از شهادت امام محمد باقر(ع) فرزند گرامیشان امام صادق(ع) به تربیت شاگرد اقدام کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) بسیار سخاوتمند بودند، عنوان کرد: امام با اینکه از نظر مالی وضع خوبی نداشتند اما درب منزل ایشان به روی گرسنگان و مستضعفان باز بود بنابراین در بحران اقتصادی لازم است مردم با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) نسبت به یکدیگر مواسات داشته باشند نه اینکه در این شرایط صاحب خانه‌ها اجاره بهای منزلشان را افزایش دهند.

وی افزود: صدقه قبل از اینکه به دست فقیر برسد به دست خدا می‌رسد بنابراین صدقه باید از بهترین بخش مال باشد.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) موسس حوزه علمیه هستند، گفت: علما بر گردن مردم بسیار حق دارند امام راحل و رهبر معظم انقلاب برخاسته از همین حوزه‌های علمیه هستند نفس ولایت این بزرگواران است که سردار سلیمانی‌ها تربیت می‌کند تا عزت ایران را در جهان حفظ کند بنابراین امام باقر(ع) حق بزرگی برگردن ما دارد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر با بیان اینکه امروز دشمنان درصدد ناامید کردن مردم از انقلاب و ولایت هستند، گفت: امروز دشمن در فضای مجازی به شدت در حال شبهه پراکنی است از این رو می‌طلبد ما دوست و دشمن را به خوبی بشناسیم تا نسبت به توطئه دشمنان شناخت کافی و وافی داشته باشیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات