۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۷۵۲۱۳
آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد؛

انتظار رهبری از حوزه علمیه خواهران| گزارش پیشرفت تحصیلی طلاب خواهر ارائه شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به انتظار رهبر معظم انقلاب از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خواستار برنامه‌ریزی برای بررسی میزان پیشرفت تحصیلی طلاب خواهر شد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد خواستار برنامه‌ریزی برای بررسی میزان پیشرفت تحصیلی طلاب خواهر و ارائه گزارش مکتوب در این زمینه شد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره از پیشرفت حوزه‌های علمیه سؤال می‌کنند و انتظار دارند گزارش پیشرفت‌های علمی و تألیفاتی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌شود را خدمت ایشان ارائه کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به کمبودها و کاستی‌هایی که در بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد، از اهتمام بسیار زیاد شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران برای ارتقای سطح علمی خواهران و تربیت طلبه‌های فاضل و مهذب خبر داد.

وی با بیان این‌که ارتقای علمی و رفع کمبودهای اخلاقی دغدغه اعضای این شورا است ابراز امیدواری کرد که یک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بی‌نقص و چالش نتیجه مباحث مطرح شده در چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران این حوزه‌ها باشد.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه خطاب به مدیران و استادان حوزه‌های علمیه خواهران، مسؤولیت آنان را بسیار سنگین عنوان و ابراز کرد: مسؤولیت اداره یک مدرسه علمیه کار بسیار مهم و با ارزشی است، بنابراین سعی کنید کارتان را برای خدا و با عشق انجام دهید و بر روی پیشرفت علمی طلاب نظارت دقیق داشته باشید.

وی اداره مدرسه علمیه را احیای اسلام خواند و خاطرنشان کرد: کسی که با هدف فراگیری علوم دینی و تعلیم آن پا به حوزه‌های علمیه می‌گذارد و کار را هم برای خدا انجام می‌دهد، خداوند اجر ۷۰ پیامبر را به این شخص می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پیشرفت علمی طلاب تأکید کرد: معتقدم مدیران در کلاس‌های درس وسایل ضبط صدا بگذارند و تدریس انجام شده را ضبط کرده و آن را مورد بازبینی قرار داده و روش تدریس استاد را از نظر تسلط و پیشرفت کلاس مورد بررسی قرار دهند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که جامعه از حوزه‌های علمیه خواهران انتظار بالایی دارد، گفت: تحصیل‌کرده‌های این حوزه‌ها باید نخبه باشند، بتوانند در دانشگاه‌ها تدریس کنند، بر روی قشر دانش‌آموز و دانشجو اثرگذار بوده و در تبلیغ هم مؤثر عمل کنند.

وی در ابتدای سخنان خود با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، به بیان ویژگی‌ها و اوصاف آن امام همام پرداخت و با اشاره به نقش ایشان در گسترش علم و تربیت شاگردان مبرز و برجسته، ابراز امیدواری کرد که حوزه‌های علمیه از علومی که آن حضرت شکافنده آن بودند، بهره‌مند شوند./920/پ202/ب1

ارسال نظرات