۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۵۷۵۲۰۷

ارائه راهکارهای حافظه و فنون یادگیری در اثر خواندنی

کتاب‌«حافظه و فنون یادگیری» به همت گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
کتاب «حافظه و فنون یادگیری»

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «حافظه و فنون یادگیری» به همت گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

در معرف یپاین کتاب می خوانیم: یادگیری برای انسان اهمیت بنیادین دارد. تمام فعالیت ‌های روزانه ما همچون: صحبت کردن، فهمیدن، خواندن و ارتباط اجتماعی، وابسته به دریافت و ذخیره اطلاعات از محیط پیرامون ماست؛ لذا حافظه و تقویت آن برای همۀ ما اهمیت فوق ‌العاده‌ای می ‌یابد. فنون یادگیری ما را قادر می ‌سازد تا مهارت‌ های تازه بیاموزیم و رفتارهای جدیدی در خود ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه به تقویت حافظه خود مبادرت ورزیم؛ امری که این کتاب درصدد آموزش آن است.

این اثر به تازگی به قلم آقای حسین خنیفر، منتشر شده است.

عناوین این مجموعه در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. “حافظه و فنون یادگیری“دفتری از فصل علمی این مجموعه است.

این کتاب شامل چهار فصل با عنوان­های کلیات، انواع و مدل های حافظه، بیماری ها و نقش تغذیه در حافظه و مدیریت و تقویت حافظه است.

خنیفر در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد: یادگیری زمانی اتفاق می افتد که دقت، تمرکز و تغییر رفتار حاصل شود و زمینه پذیرش مطالب علمی و غیر علمی را در ذهن و حافظه پایدار فراهم آوریم وگرنه به طور روزمره مطالب بسیار زیادی در حافظه کوتاه مدت ما توقف هایی می یابند و برای همیشه از ذهن ما رخت بر میبندند.

گفتنی است چهاردهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان«حافظه و فنون یادگیری»،به قلم حسین خنیفر، با قیمت 7000  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب می توانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

 

ارسال نظرات